Tack allihop för ert varma välkomnande!
Didden: Ska absolut fundera på spädbarnsfondens träff. Känner mig fortfarande extremt osocial och nästan folkskygg, men kan säkert vara bra att träffa folk som varit/är i samma situation.
Idag är det två veckor sen vi var tvungna att säga hejdå till vår dotter och åka hem utan henne. Men alla bilder, tankar och minnen är så tydliga så det känns som det var igår. Känns så fruktansvärt tomt. Känner mig så lurad på allting, vi hade så mycket framför oss, så många planer och drömmar. Vi skulle ju snart börja kolla på barnvagn, köpa skötbord, fixa iordning spjälsängen som jag sov i när jag var liten... Och jag skulle gå omkring med en stor fin bebismage...
Jag vill vakna av barnskrik på nätterna, vill se min dotter lära sig krypa, gå, höra hennes första ord. Jag vill byta massa bajsblöjor och torka kräks. Jag vill känna hennes kramar och höra henne kalla oss mamma och pappa. Jag vill uppleva 2-åringens envishet och hennes "jag kan", jag vill bli trött på alla hennes "varför"frågor. Jag vill se henne börja skolan. Jag vill se min dotter växa upp...
Känner mig bara tom...