Hej,
Äntligen är flytten över. Det har varit en jobbig helg. Rent psykiskt klarar jag inte för mycket påfrestningar nu, men på något sätt lyckades jag stänga av och göra det som skulle göras.
I fredags hämtade jag urnan. Under helgen hade vi den med oss vart vi gick. Det gick bra, om man inte tänker för mycket. Det jobbiga är när tankarna kommer "det är mitt barn i urnan", "jag skulle gått med en barnvagn, inte en urna", "varför just jag" osv. Idag lämnades urnan till kyrkogården och vi gick runt och tittade på en gravplats. Vi bestämde inget utan kommer återvända senare. Vi satt även en stund i kapellet.
Varför är det så surrealistiskt ibland? Att man inte kan förstå vad det är man går igenom? Ibland "går man in i sorgen", känner på den och vill sedan lämna den igen. Det är så jobbigt. Helst vill man bara stanna utanför sorgekänslan, men jag förstår att det inte går. Nu har vi varit på kyrkogården, och det var jobbigt, men vi klarade det. Hur man ska klara en begravning förstår jag bara inte. Hur ska man orka? Hur gjorde ni andra för att ta er igenom begravningen?
Om 2 veckor får vi vår lägenhet. Jag hoppas att det blir bra. Ibland är jag rädd för att, när allt praktiskt är fixat, man ska känna en otrolig tomhet och rädsla. Vad ska man göra sedan...inte orkar man söka jobb. Hur ska man då gå vidare?
Tack för att ni läser. Kram.