Oneesan skrev 2010-04-03 22:03:48 följande:
Förstår det. Saker kan påminna en något så fruktansvärt, varje gång man ser grejerna, men kan inte göra något åt det heller för att det är för tungt. Jag hade problem med Bos vagn. Den står uppe i makens familjs gemensamma sommarstuga. Jag var inte så sugen att se den när vi åkte upp under julen men när svägerskan berättade att de hade ställt ut vagnen i förrådet så blev jag lite irriterad, på något sätt ville jag både göra det själv och inte se den.
Det där förstår jag så väl, att bli irriterad när någon försöker hjälpa, för mig är det mest grejen att inte bli tillfrågad tror jag. Jag vill välja själv vad jag orkar eller inte orkar...
Nu har jag iaf gjort i ordning en låda med några av Theos saker i, minnen som bara tillhör Theo helt enkelt. Vi har haft en del saker i en kartong, och en del i garderoben, nu har jag sorterat alla kort (grattiskort från när han föddes, kort som satt på blommorna på begravningen etc.) i olika kuvert, saker från sjukhustiden, hand och fotavtryck, hans gips, osv. Känns bra att ha en fin låda och allt samlat, jag har limmat fast målade träbokstäver på där det står Theo.
Det känns som ett steg på vägen iaf.