Jag kan förstå dig, min morfar har varit väldigt sjuk till och från nu ett par år.
Men läkarna vet inte hur det blir med din morfar och är din morfar stark så kan han komma ur detta, finns ju massa rehabilitering och hemhjälp så oavsett vad som händer med han om han tillfrisknar så kommer han få hjälp, annars får ni kräva hjälp. Men skulle han mot förmodan inte vara stark nog så hoppas jag att ni har haft många fina år i hop med massa finna minnen. Så länge du skänker han all dig kärlek via tänkekraft så är han glad, om han tänker något nu så är han glad för de som kan stöta honom både de som är vid hans sida men även de som inte kan för han vet att ni alla älskar honom.
Han din man några syskon, föräldrer edtc som kanske kan gå in och hjälpa till med barnen så att du kan få åka till din morfar? Har svårt att tro att du skulle bli nekad ledigt från jobb (eller liknande) för detta. Vill du ha billig resa med kort varsel kan du ex hitta på Tradera då SJ säljer massa tågresor där. Annas kanske buss fungerar, kolla runt och kolla vad som finns ifall du vill hitta något billigt.
Kram