Silverflingan skrev 2010-01-02 21:41:39 följande:
Hej!Har inte skrivit i gamla tråden, bara lagt till mig i listan i höstas. Så ville säga hej nu! Hur har ni andra det? Tycker ni som jag att tiden går jättesakta och att det är alldeles för långt till april?
Välkommen hit!
Jo, det känns lååååååångt kvar till april. Tycker vi kan snabbspola fram lite nu
Uliise skrev 2010-01-02 21:43:18 följande:
Måste haka in på måla-om-spjälsängspratet jag också. Vi har fått ärva en _välanvänd_ spjälsäng (7+ barn som använt den...) Jag måste säga att jag blir sugen på att måla om den när jag hör vad ni säger, även om det verkar vara riktigt trist. Den är nämligen klarröd, eller ja - den ska vara klarröd! Är skavd både här och där och allmänt trist och sunkig... Får se om sambon kanske har lust att måla om den, han är riktigt pysslig och gillar projekt så det kanske är en idé Men 8 timmar/3 dagar Helene? Bra jobbat!
Får du sambon att göra det så låt honom göra det

Slutresultatet är det bästa men det är så tråkigt på vägen dit. Ja, ungefär har jag målat 2 timmar på sängen varje dag och jag började nyårsdagen. Idag blev det blev 2 timmar i förmiddags och nu blev det ca 45 minuter och halva sängen är kvar, så 45 minuter till imorgon och den är klar
Jag ser nog mer fram emot att möblera om i sovrummet imorgon. Där spjälsängen står nu under målning går det inte att ha den. Dels står den för linneskåpet där jag har lite kläder och dels blockerar den spegeldörrarna där maken och jag har resten av alla kläder. Så, imorgon blir det att vrida på sängen och ställa spjälsängen i fotändan. Sen är det bara att vänta på en liten som ska husera där i också