Hej hopp!
Nu har jag hunnit jobba ett par veckor, och konstaterat att visst är det roligt att vara hemma med barnen - men det är helt underbart att ha tid att äta lunch själv, gå på toaletten själv och så.

Om ett par veckor till börjar jag säkert sakna barnen något hemskt, men än så länge är det faktiskt helt underbart att åka på jobbet på morgonen!
Martin har anpassat sig bra till att vara hemma med pappa, och jag pumpar ur en gång om dagen åt honom så han får litet mammamums - även om han vid det här laget äter nästan en hel burk barnmat vid varje mål och egentligen inte borde behöva det. Matfrisk har han alltid varit, 9.6 kg vägde han häromdagen.
Det känns faktiskt mycket skönare att leka med Sofia nu också - det är mer självklart att jag ger henne tid när jag kommer hem från jobbet, mellan middagen och läggdags (med undantag för Bolibompa såklart). Tidigare var det svårt att hinna med, nu blir det en automatisk avlastning av maken också, och så vill jag ju verkligen hinna vara litet med henne!
Martin hinner jag med när Sofia kommit i säng, plus att den lille fridstöraren knappt går med på att sova i sin säng längre utan vill ligga mellan oss så det blir mycket närkontakt nattetid (fast som tur är sover han bra!). På sitt sätt förstår jag honom, spjälsängen är väl liten för honom känns det som - så fort han snurrar litet i sömnen fastnar han på tvären och vaknar. Men knappt 8 månader är ju liiitet tidigt att byta till en större säng också! Nå, snart ska han få eget rum så då kanske vi gör ett byte... med Sofia funkade det bra att bara lägga en madrass på golvet i början, så var det ingen risk att hon skulle slå sg om hon ramlade ur. Vi kanske gör likadant nu, även om Martin är betydligt yngre än vad hon var.
I helgen ska vi stå på superloppisen som ordnas ett par ggr om året i en stor idrottshall här i stan, och bl a sälja av Martins avlagda kläder. Det har hunnit bli mycket när han vuxit så snabbt! Ska bli jättekul, men så trist att skiljas från en del av de där söta små sakerna... några favoriter har jag lagt undan och ska spara, men det kommer att skära i hjärtat när jag säljer en del annat!
Hoppas ni andra har det bra med era små!