Här hemma rullar allt verkligen på.
S är en rätt nöjd bebis. Hänger med på allt och tröstas ofta väldigt fort genom att man håller honom hårt och sjunger och vaggar lite. Efter 8 veckorssprånget så blev han lugnare, mer vaken och glad, ler mycket mer, upptäcker mer, har hittat tummen och börjat välja den framför nappen. Hans sovtider har blivit mycket bättre och nu behöver C sällan gå upp innan 7 även om han vaknar innan dess så är han nöjd i sängen. (lite skillnad mot 03.45).
Han har flera nätter käkat på kvällen för att sen sova 4-5h, käka och somna om direkt och sova ytterligare 3h, ätit och sen varit lugn i en timma till typ. Känns lyxigt!
Vi har ju två hundar som vi är ute med fyra gånger om dagen så vi har tur att han somnar nästan alltid när vi lägger honom i vagnen. Vi har tänkt att börja ha med en kudde ut nu, för han börjar bli mer och mer intresserad av att se på saker, så när vi drar ner suffletten om det är skugga så ligger han och stirrar på alla färger.
Han käkar som vanligt och är som vanligt i övrigt. Han äter specialersättning utskrivet på recept vilket gör att hans bajs luktar typ, jag vet inte. Så jäkla äckligt. Då är jag ändå van att jobba i vården, men det är fasiken nästan det värsta jag känt. Hoppas han ska slippa den snart!
Vi har lite svårt att avgöra hur vi ska göra med honom eftersom vi är ute så mycket, än så länge kör vi på lammfäll i vagnen med locket på och heltäckande kläder. Han har känslig hud (väldigt torr och lätt till värmeutslag) så vi får se hur det blir i sommar.
Det är fantastiskt skönt att han bara hänger med överallt faktiskt, sällan vi inte gör nåt, utan varje dag är vi ute, eller handlar eller har besök eller åker iväg.
Nu tror jag däremot att han är på g in i 12 veckorssprånget (blir 12v på måndag) för i två dagar har han varit lite svårare att få lugn och sen har han i natt vaknat fler gånger och skrikit (iofs bara en kort stund) otröstligt och knappt velat ha mat.. Får se vart det slutar
Men jag välkomnar utvecklingssprången även om det är lite mer krävande för oss, för det är ju fantastiskt roligt efteråt när man märker hur mycket de växt! :)