Penny79 skrev 2010-03-22 14:18:33 följande:
Hej tjejer! Pratade med barnmorskan idag o hon sa att det helt säkert var ligamenten. :) Att min livmoder hade en jätte super växa period nu så att det var det som kändes. Var så skönt att få ha pratat med henne om det, men hon förbjöd mig att lyfta tungt så det var bara att åka hem från jobbet för helt plötsligt fanns där inget jag kunde göra. ;) Så nu ligger jag i soffan o vilar lite.. Känns bättre idag men det gör fortfarande ont. Blev ganska så arg på min katt i natt.. Hon använde min mage som språngbräda kl 02.30 i natt. Jag bara skrek rakt ut för det gjorde så in i helvetes ont! Min sambo satte sig rakt upp i sängen: Gumman, vad är det?? Vad har hänt?? Så i natt kan hon glömma att hon får vara i sovrummet! Grrr.... Gud så skönt Icka att allt var bra!! Vet verkligen känslan du hade där... :S O sen glädjen när man får se det lilla hjärtat ticka loss! :) Det verkar ju vara hemskt rent vad vi slår oss o har ont nu.. ;) Hoppas allt ser bra ut på onsdag Anceka! :)
Så skönt, bebis växer ju enhel del nu för att lite senare lugna ner sig.
Min kanin gjorde likadant när jag låg i soffan. Hon hoppade upp och sen på magen, det gjorde så ont när jag rörde mig så jag fick inte ner henne heller utan sambon fick lyfta bort henne. Hon älskar att sitta på mig när jag halvligger i soffan, mysigt förut men inte nu.
Även jag lyckades falla nu, byxorna hade halkat ner lite så jag trampade på ena byxbenet och försökte lyfta det benet och fällde mig själv. Som tur var rakt ner i soffan så jag vred bara till ryggen lite. Kunde blivit riktigt illa om jag inte haft soffan där.
Man är ju verkligen smidig som en flodhäst nu.
Är ganska glad idag, fick besked att boendestödshjäpen vill ha möte om 2 veckor och då lägga upp en planering. Så förhoppningsvis får jag några timmars ledsagning och kan åka och simma, eller plaska blir det nog mer ;)
Och godman som vi sökt om men som komunen inte tycker vi ska ha och skrev ett idiotutlåtande till tingsrätten håller jag på för fullt med ett svar till. Hittade ett 91sidigt dokument om just vuxna med ADHD och villka svårigheter man kan ha och villket stöd som kan behövas, speciellt om man inte fått det man har rätt till. Fick även skriftligt att boendestöd inte kan ersätta godman, precis som jag tjatat om i 1år men fått en klapp på huvudet och ett "jamen så är det nog inte".
Så jag ska skriva ihop ett superlångt svar där jag klappar komunen på huvudet istället och lämna till tingsrätten. Ska bifoga det 91sidiga dokumentet också fast jag sammanfattar de viktiga delarna i vårat svar. För det ska sen skickas till komunen, vill se deras min när de får en sån jättebunte med papper.
Denna härvar har pågått i snart ett år och i höstas tröttnade jag på att bli idiotförklarad så jag anmälde dem till länsstyrelsen som hade ett antal åsikter om hur ärendet skötts... komunen är fortfarande sura över det :D
Man ska inte pissa på någon som älskar att leta paragrafer och har många vänner på nätet som mer än gärna hjälper till med fler paragrafer och domar :D
Väntar på hemtjänst, men jag börjar befara att de skitit i det blå skåpet som det så fint heter. Avbokade mathjälpen i fredags, eftersom dietisten inte tycker jag ska äta kalla matlådor som man värmer. Men de kom ändå vid lunch, nu mellan 13-15 någongång ska de komma och hjälpa mig att städa lite men ingen syns till än... har de avbokat fel blir jag galen. ska ha besiktning av lägenheten imorgon och jag fixar verkligen inte att ta alla golv och badrum nu. foglossningen tar livet av mig som det är.