Hallå på er - tack för påhälsningarna i inbox o gästbok, annars hade jag inte hittat hit
Fattar inte att det är dags för en ny BF-tråd! Jag menar, vart har tiden tagit vägen? Iof spenderade jag en stor del av den gamla tråden med huvudet i holken - men ändå... Jaja, det är på trådarna på FL som man märker att tiden ändå går. är i v 25+3 idag. Lääääängtar otroligt till att sluta jobba och slippa känna ansvaret.
En veckas sjukpenning kvar - sedan är det bara att testa på att jobba. För en gångs skull var min chef ok att prata med på telefonen och det kändes som att hon inte kommer visa sura miner om migränen kommer tillbaka när jag slutar jobba. Nu har det ju hållt sig borta i ett par veckor, men frågan är om det beror på att jag kunnat ta det lugnt hemma. Kommer den tillbaka så får jag be om en hel sjukskrivning fram till dess att jag ändå går hem och antingen får hp eller tar ledigt.
MrsMoss - åh, så kul med bröllop! Vad jag vet så är det ingen i min bekantskapskrets som gifter sig i år - det har annars varit 1-2 om året sedan typ -03.
Förväntansfull - vi tittade också på en EM sittvagn först men när vi har testkört så känner jag att den blir för stor. Till Elicia hade vi en EM smart duo - gillade den vagnen skarpt, men det var ju som en traktor. Och eftersom vi bor mitt i stan, jag tar spårvagn/buss när jag ska nånstans, så har jag bestämt mig för att anpassa mig. Det blir ganska troligt en Babytravel Amsterdam med aningen en lift eller citykorgen. Nackdelen är att den bara finns i ett fåtal färger och det är ju fördelen med EM - man kan ju i princip få vilken färg som helst.
När det gäller sparkar så kan man även ha en bakåtlutande livmoder som gör att man inte känner av sparkarna så tydligt. Jag känner ganska tydligt när Nisse har vänt ryggen till - för då känns han inte alls lika aktiv. Just nu har han haft ryggen till i några dagar och då är det betydligt lugnare. Men istället så kan man få en rygg eller rumpa i magen som gör att hela magen blir sned
Jag tror att jag började känna sparkarna över naveln runt vecka 21-22. Jag minns att jag blev väldigt förvånad över att helt plötsligt känna sparkarna där. Det kändes så tidigt. Nu får jag sparkar tup 7-8 cm ovanför naveln så det är bara en tidsfråga innan revbenen får ta stryk. Men jag känner fortfarande mest sparkar och rörelser ned mot ljumskarna så han gillar att ligga där.
när Elicia var i magen så har jag för mig att hon föredrog att knö och buffa snarare än sparka. Ungefär som nu, hon älskar att gosa och knö in sig i en

(iof kan hon både sparka och slåss också - men det är ju tur att det inte överväger pussandet och kramandet...)