Själv har jag varit på utredning hos gynekolog 2 idag. Säger bara en sak, tur man har frikort för dett var inget nytt som framkom som jag inte visste innan jag kom dit och någon hjälp fick jag inte heller. Jag måste nämligen BO ihop med killen (som inte finns, men som jag dumt sagt att jag har) som jag vill ha barn med.
Någon pergo är inte aktuell heller eftersom man först vill att killen ska lämna spermaprov och se det innan man ev sätter in pergo, men hon nämnde inget om spermaprov överhuvudtaget och den förra gynekologen som ploppat upp igen sa inget sådant till mig alls.
Nu har jag tröttnat till och tack vare tjejer på regnbågsfamiljer på planera barn har jag fått tips på en gyn som inser att även singeltjejer faktiskt också planerar barn så jag ser fram emot det besöket i mitten på april, men jag hinner tyvärr inte äta pergo under cykeln i april utan det blir först i maj i så fall (om jag inte skulle ha tur att plussa innan då)
Annars väntas provsvar efter dagens tömning och sedan mens under påsk och sedan äggledarspolning.
Livmoderslemhinnan var 1 mm idag=jättefin, men jag tycker det lät lite tunt jag.
En follikel på 9 mm såg hon=för liten enligt mig. Frågade om hon kunde se om jag ägglossat, men nej det kunde hon inte.
Tog TSH, T3x2, T4x2 (två olika gyn ska ha provsvar), TPO-ak, progesteron samt AMH.