Hej alla!
Är det fler 86or än jag som planerar barn just nu och kanske börjat försöka?
Är det bara jag som känner att man är ung? och kommer bli en ung mamma eller är vi redan gamla?
Känns som att jag kanske har en ålderskris eller något men jag vill gärna vara ung mamma men det är kanske redan försent? vart tog åren vägen?
Känns ju som att alla kompisar i samma ålder får barn och gifter sig nu, shit jag känner typ att gifta sig det gör man ju när man är vuxen??? haha av någon anledning känner jag mig fortfarande väldigt ung.
Någon mer än jag eller är jag ensam om det?
Men samtidigt vill jag givetvis ha barn nu och vi har börjat försöka men det har inte tatt sig första försöket nu.
Hur många försök har ni gjort?
Hur går det för er med jobb osv? har ni fast o er sambo? kanske är ni gifta?
berätta gärna mer om hur ni tänkte med giftemål och barn osv.
Är man yrkeskvinna så är man mitt uppe i en utbildning nu kan jag tänka, sätter ni yrkeslivet i första hand eller familjen?
Hur länge har ni varit tillsammans med era resektive, hur gamla är de och hur gärna vill de ha barn?
Alla kompisar får som sagt barn just nu känns det som, men det är kanske livets gång att det börjar nu denna åldern.
Man blir ju jätteavis men glad för deras skulle, men är det bara jag som märkt att de verkar förändras himla mkt? de verkar mer sura och lättstötta, det är kanske bara jag som märkt...jag vill inte bli en tjurig självupptagen mamma som bara pratar i ett om mina barn.
sen får jag panik på alla gamla mammor, gråhåriga och vad tänker de på egentligen, barnen kommer ju få asgamla föräldrar, det känns himla själviskt att skaffa barn när man är gammal själv.
eller vad tycker ni?
Jag vill som sagt ha barn men jag gillar inte denna hysterin med alla mammor 30åringar som ska vara så....ihh vet inte hur jag ska utrycka det men kan nästan spy på det vill inte bli sån.
Är det någon av er som har häst eller andra djur med? hur hinner ni med det?
och hur tänker ni göra om ni blir gravida?
Jag tänkte att vi kunde följas åt och peppa och stötta varandra under den här tiden fylld av tankar och glädje men även lite rädsla för det okända.