InaLo skrev 2010-04-04 13:03:51 följande:
Gå tillbaks till tråden och kolla lite mer noga så ser du att du komenteratt detta citat och inte det på ett trävligt sätt.--Jag kan inte hjälpa att reagera på att man skriver att man blir bitchig mot dem som är på första försöket. --Om ni känner att allt som skrevs är ok så har vi olika värderingar. Jag anser mig själv vara en omtänksam och sympatisk människa och blir upprörd när jag anser att någon blir mobbad. Och är inte tyst då!-- Det är klart att alla ni som kämpat länge måste få ha eran tråd menom det kommer ditt någon som är gränsfall och känner att hon ochså kämpat länge men kanske på ett litet anurlunda sätt, känns det värkligen rätt inobords att stöta bort denna person.Jag har bara svårt att förstå att man kan rättfärdiga detta.-Med mitt andra barn var jag med i en tråd som kallades för vi som blöder. Där stod det att det var för dem som blöde ofta och mycket. Jag blödde så mycket att jag ofta trodde att det var kört flera gånger och blodet kom från kanten av moderkakan, jag var sängliggandes i 4månader. (Det tog 5år innan jag kände att jag orkade igen och det slutade i mf.) In kom det tjejer med små rosa flytningar som oftast inte betyder att något är fel. Men alla var ju välkomna med sin oro. Om de kännde att de kunde få stöd från oss andra.--Jag blir bara upprörd när jag ser någon stöter bort folk så!
Det är jag som är ts i den tråden du pratar om. För det första då fattar jag inte hur den tråden kunde bli ett ämne här!!! Totalt onödigt!!!!!!!
För det andra så det ju tar ts upp till vilka tråden riktar sig till. Jag startade tråden just för oss som har försökt LÄNGE efter mf, för att man har ett annat perspektiv än de som precis fått mf. Att man blir bitter när man som jag har försökt i ett år EFTER mf är nog ganska mänskligt (hoppas jag

). Av den anledningen är det väl bäst att skriva det i ts så som en uppmaning, att man går in på egen risk liksom

.
Jag antar att du inte hade börjat skriva i tråden om den legat under "svårt att få barn" av respekt för just det. Så varför ska det vara så konstigt att förstå vilka tråden riktar sig till??
Har du försök länge att bli gravid (och då pratar jag inte om 3 månader) så tror jag du förstår att man inte orkar stötta andra som är på första, andra försöket.. när man själv kämpar med mens månad efter månad och undrar vad som är fel med kroppen!
Alla trådar riktar sig till olika målgrupper och hör man inte hemma i den målgruppen så skriver man väl inte där, så enkelt är det. Men när man har försökt länge så vill man inte att någon som "bara" har förskt i 3 månader beklagar sig och söker tröst då man själv har försökt mer än ett år.. Är det verkligen konstigt????
Du behöver INTE besöka tråden, så varför bry sig?? Om du har fler frågor angående den tråden så kan du skriva i min inbox. Jag tycker inte att den ska bli ett ämne i denna tråden, då det inte hör hit!