X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Kittycat: Vänta nu! Ska ni börja med bebisverkstad snart igen? Eller kanske ni till och med redan gjort??

Ha ha, kunde inte låta bli att retas lite och skriva lite kryptiskt

Sorry...
Nej vi har inte börjat än, men vi pratar om det

(OBS hemligt - inget för Facebook!)
Om jag får som jag önskar så börjar vi försöka till sommaren när V är 2, så kanske hon får ett syskon när hon är 3 år - sedan vet man ju aldrig hur det går med försöken och förra gången fick jag ju ett MA först.
Dock så har jag märkt att jag mår fortf rätt dåligt över hur förlossningen var, så jag tvekar lite att bli gravid pga av det. Ska nog ta och ringa en kurator har jag tänkt, innan vi ens börjar försöka. Även om det är långt kvar, så känner jag att jag behöver mycket tid på att förbereda mig mentalt. Jag läste min journal häromkvällen, och det kändes inte bra. Och min förlossningeberättelse orkar jag inte ens läsa igen än så länge. Så just nu läser jag mycket om kejsarsnitt, och funderar på det. Jag är ju egentligen rätt rädd för ingrepp i kroppen, men just nu känns t.o.m snitt som ett bättre alternativ för mig än att föda "vanligt".
Ja, det är klart att visst går det också =) Nu räknar vi ner till sommaren och längtar dit!
Nej, här är det färdigt med barn, både jag och J är överens om att 2 barn är lagom för oss!
Åhå!! Bebisverkstad på gång snart??

KUL!
Förstår att ni väljer heltid om det är lite osäkert framöver. Man vet ju aldrig liksom...
Ja vi vill inte heller ha mer än 2 st, Pelle kan även tänka sig att "bara" ha 1 - dvs Vilhelmina

Men jag tror nog att jag har ändrat mig och gärna vill ha 2, och Pelle säger inte nej till det. Han kommer ju att älska syskonet också, om vi får ett till. Men han skulle inte vara ledsen om vi inte får några fler - vi har pratat en hel del om det här. Jag vill ju inte tvinga honom till något han inte vill, och han vill ju inte detsamma mot mig.
Ja Pelle jobbar ju på Scania, och ev kommer de att gå ner i arbetstid precis som de gjorde förra lågkonjunkturen. Och då fick ju de behålla om det var 90 eller 100% av lönen, fast de jobbade 80 %. Så tills vi vet hur det blir så är det bästa att jobba heltid och spara pengar. Går han ner i tid så löser det ju sig lite automatiskt,i bästa fall ,med Vilehlminas dagistider.
Kan inte du berätta lite om dina snitt? Hur var det efteråt när du fick Alice? Var det svårt att ha 2 barn att ta hand om, hade du mycket ont?
Klart jag kan berätta..
Kan ju säga att efteråt med båda två var det inte särskilt jobbigt, nu låg ju jag på bb i 6 dagar med Lovisa och med Alice låg jag 2 dagar, så jag var ju där när det var som mest ont.
Men väl hemma så gjorde jag allt som vanligt, utom att lyfta Lovisa (Lovisa var så liten och rörlig på skötbordet och i famnen så var rädd att få sparkar på magen), när Alice var nyfödd.
Nu var ju Lovisa så liten när Alice kom, så visst var det mycket jobb med två små barn. Idag är det ju superlätt
Nästan iaf! Lovisa äter ju helt själv, hjälper henne på toaletten, hon hjälper till att klä sig och klä av, kan förklara om något är fel eller om hon är hungrig osv.
Tyvärr hade ju spinalläckage (vilket tydligen är väldigt ovanligt) så jag hade en fruktansvärd huvudvärk, men som sagt, det var det som gjorde mest ont. Snittet i sig hade jag inte jätteont i.