Hallå där!
Leon var 67 cm lång och vägde 7560 gram på fyramånadersdagen, så vad olika det kan vara! Eller ja, Vincent och Leon är stora killar båda två ju, medan SweetLs lillstrumpa är lite nättare, trots att hon är rätt mycket äldre.
Leon är längst av alla i mammagruppen, men inte tyngst, och ändå är han yngst. Jag tycker det är spännande att jämföra vikt och längd, just eftersom det är så olika, och det är kul att gissa hur tunga och långa de andra bebisarna är.
Jag längtar efter att ge Leon ett syskon, men vi tar och väntar lite med det. Tror nämligen att jag mest vill uppleva en förlossning utan att vara så himla trött och ha så ont efteråt, och det är ju kanske inte den bästa anledningen till att skaffa ytterligare ett barn.

Fast jag är lite avundsjuk på tjejerna omkring mig som föder barn på löpande band...
Vi har börjat ge riktig mat, någon vecka innan han fyllde fyra månader. Han var så sjukt intresserad av vår mat, och vår bvc-sköterska gav oss klartecken till det. Han åt såna sjuka mängder ersättning då också (2 liter per dygn...) så med lite gröt i magen blev han gladare. Nu är potatis- och palsternackspuré storfavorit, men havregröt med katrinplommonpuré funkar också jättebra. Det får han någon gång mitt på dagen eller till middag, beroende på vad jag hinner med, och han blir alldeles till sig när han får syn på skeden.
Jag funderade på babysim, men två saker satte stopp, dels priset (1500:- för 8 gånger, det finns inte riktigt utrymme i ekonomin för tillfället) och att jag inte vill visa mig i badkläder än. Skitlarvigt, jag vet, men jag hade varit för fokuserad på att hålla in magen för att kunna koncentrera mig på Leon. Men vi går på babyrytmik i stället! Superkul, och Leon älskar musik!
Igår köpte vi ny bilstol till honom, han sitter som en kråka i babyskyddet och tycker inte alls om det. Vilken skillnad! Plötsligt ser han ju ut genom fönstret, och han är nöjd! Härligt! Enda nackdelen är ju att man inte kan bära med sig honom som tidigare, men det är det värt.
Vad det gäller träning så har jag planer på att börja på ett danspass på Friskis, men det har inte funkat hittills, antingen har Leon krånglat som en tok, eller så Andreas jobbat över. Det blir promenader i stället, och jag visste inte att det var så effektivt för att få snyggare rumpa!
Hur har ni det? Njuter ni av tillvaron eller är ni sugna på att börja jobba igen?
Kramar till er alla!