Hej på er!
Jag är inte heller inne på Familjeliv så mycket längre. Det blir Facebook istället!
Siri har fyllt 1 (22/4) och började gå ungefär samtidigt. Hon är en glad liten tjej och HELT annorlunda jämfört med storebror. Hon är SÅ nyfiken, inte alls rädd och gillar mat. Johannes var oerhört försiktig, blyg och gillar fortfarande inte mat. :) Jag och mannen är lite chokade. Vi väntade oss en lugn bebis till, men nu har vi fått barnsäkra huset till tusen, för lillan är verkligen överallt!
Siri har varit förkyld ungefär konstant sedan hon föddes. Johannes är aldrig sjuk, men drar hem en massa baciller från dagis så klart. Det dumma är att Siri har förkylningsastma och blir så himla dålig varje gång hon får en förkylning. Men nu har vi fått mediciner till henne och de verkar tack och lov hjälpa!
Mammaledigheten börjar sakta närma sig sitt slut. Antagligen min sista föräldrarledighet ever!!!! :( Vi ska med all säkerhet inte ha fler barn, vi är så nöjde med de vi har och jag tror inte att jag orkar med fler faktiskt. Jag har dessutom gjort en ordentlig viktresa sedan Siri kom ut. Jag stannade på en vikt som jag absolut inte kunde acceptera. Så jag gick med i viktväktarna (på nätet) i september och på ett halvår gick jag ner 16 kilo! Jag är jättenöjd och har aldrig varit så här vältränad och smal. Så det vill jag inte gärna förstöra! ;) Hur som helst så hoppas jag på att börja plugga till hösten! Jag är ju sjuksköterska men har nu sökt vidareutbildning till distriktsköterska. Det är på 1,5 år. Siri börjar inskolning på dagis i augusti, på samma dagis som storebror.
Hoppas att det är bra med er alla! Ha en härlig sommar med småttingarna!