Enna skrev 2010-03-15 14:16:27 följande:
jag tycker det låter perfekt.Man ångrar inte sina barn men ibland blir det barn lite oplanerat. Jag hade tänkt mig en sladdis (har lite mer än 3 år mellan 1 och 2). Men 3:an hade bråttom och det blev bara 17 månader mallan 2 och 3, oj vilken sladdis Det är såå körigt med flera små barn. Jag tycker att 4-5 år och mer är lagom ålder, då kan man ha flera barn utan att totalt vända ut och in på sig själv och förhållandet. Du kommer hinna njuta av både bebisen och de äldre barnen, önskar verkligen lycka till!!
Tack
Från början så var jag inställd på att OM vi skulle ha en tredje så skulle det vara tätt mellan tvåan och trean men tiden med två barn har bara rusat på och den lilla har inte kännts så stor som storebror vid den här tiden. Nu känns det dock väldigt bra att det förhoppningsvis blir omkring fem år mellan de minsta.
Orosdelen ligger lite i att när vi frågat storebror, som blir 8 år om några veckor, om han skulle vilja ha ett lillasyskon till, så vill han absolut inte.

Han känner att den lilla kommer bara att skrika, ta hans saker och störa honom hela tiden, samt att vi inte kan resa utomlands så ofta..... (snacka om bortskämd unge

) Minstingen vill ialla fall bli storebror, så att han slipper vara lillebror....
Nu får vi väl se om och när det tar sig.