fiisan skrev 2010-03-08 09:04:44 följande:
Hej på er!Jag kikar in och läser ibland men ganska sällan tyvärr och som ni märker är jag ännu sämre på att skriva ngt ;) Har en liten pojk som kräver mkt uppmärksamhet så det blir inte mkt surfat överhuvudtaget! Jag tycker det är fullt upp om dagarna, träffar med mammagrupp, knattecafe, promenader, städning, matlagning och allt småpyssel som blir. De dagarna som inte finns något inplanerat är det så skönt att bara inte göra nått! Ligga på golvet och leka eller sitta i soffan och läsa bok. Min lilla kille blir 5 månader om en vecka och man kan inte annat än undra vart tiden har tagit vägen. Det springer på alldeles för fort! Nu när lillemans kolik är borta så njuter jag i fulla drag av att gå hemma och bara gör det som faller en in.Skoj att ni lyckats få till lite fikaträffar ändå! Hoppas ni har haft en fin helg allihopa!
Hej kul att du hinner hör av dig =)
ja eller hur går det super fort, jag har kommit tillpunken igen att jag inte vet
vad jag vil göra, vill jag gå hemma med isabelle tills hon blir 2-3år eller vill
jag nu satsa på läsa till uska som ja länge funderat på, men tänk om det inte
fungerar då, vad gör jag då, snack om dagis, där har ja och maken skilda årsikte
r
det lättaste vore vara hemma med henne, får bidraget på 3000kr skattefritt bidrag
o barnbidraget (går lägsta mammapenningen) men samtidigt så e det ändå 1000kr
mindre och jag vill hemskt gärna plugga igen
MEN JA Har redan tagit 2års lån, när ja gick folkhögskolan och har jag råd göra
det igen, shit det bara snurrar i skallen
känns så själviskt och jobbigt lämna bort isabelle direkt när hon knappt e 1år gammal, har sett så mkt vad de gör mot små bebisar, tycker inte så små bebisar
hör hemma på dagis/dagmamma men har ja inget val så :-/
min svärmor litar ja inte på, speciellt inte när hon har såååå ont i sin fot
som hon inte vill kapa trots läkarna rått henne måbga gånger o då kommer inte
isabelle ut om dagarna om inte folk hälsa på då, o hon får inte samma umgänge
med andra barnen
men tänkte om man ändå ska försöka skola in henne på dagis
sen, iaf några timmar om dagen
ÅHH JA VET INTE VAD JA SKA GÖRA