segnälkab skrev 2011-01-15 20:09:40 följande:
Scarlett77 skrev 2011-01-07 20:40:25 följande:
Va kul att du skrev om din erfarenhet med att få barnen tätt :) Jag tror det är helt rätt för oss också, sen vet man ju aldrig, bara för att första graviditeten tog sig på första försöket kan ju nr 2 ta längre tid på sig och eftersom vi hoppas på att få dom tätt känns det som det är lika bra att börja försöka :) Nu väntar jag bara på nästa mens så jag kan räkna ut när jag bör ha ägglossning nästa gång :D
Min tjej är världens snällaste och nöjdaste unge tror jag (förutom att jag hoppas hon snart kommer sova hela natten i sträck utan att äta vid 2-tiden) så jag känner att jag har massa energi och framför allt massa kärlek för en till :D
Jag har en superlång lista på fördelarna och på listan för nackdelar finns bara att jag hade STORA problem med foglossning och har fortfarande vilket kommer bli riktigt tufft med en liten att ta hand om under en ny graviditet samt att jag hade en mardrömslång förlossning men jag resonerar som så att foglossningen kommer jag få problem med en igen oavsett hur länge jag väntar och förlossningen kan jag ju ändå inte styra över hur den ska bli, överlevde jag 51 timmar med pinvärkar som avslutades med kejsarsnitt förra gången lär jag nog uthärda nästa förlossning också :)
Tänk va konstigt att man kan längta efter att bli gravid igen efter att ha spytt som en tok, inte kunnat sova en hel natt på evigheter, varit sängbunden i flera månader pga foglossning, haft galen halsbränna, vaknat 300 grr per natt av att man är kissenödig och inte kunnat vända sig i sängen eller gå upp för trappen, klä av och på sig utan hjälp

min första graviditet var en dröm, hade lite foglossning mellan v 16-23 sen började jag på vattengympa vilket hjälpte fantsastiskt bra. sista veckan jag var gravid med Albin låg jag och rensade rabatter och rev altanen vi skulle bygga om på sommaren. Så jag mådde verkligen kanon.Födde 1 vecka tidigt. Min förlossning tog också en evighet och avslutades med akutsnitt. Visade sig att Albin låg fel med huvudet så hade inte kommit ut hur länge jag än kämpat, fick höra på BVC och MVc när jag blev gravid med Alice sen att det är helt otroligt att dom inte upptäckte det tidigare och snittade mig.
Med Alice hann man knappt tänka, det gick så fort allt och så hade man Albin att underhålla! Alice föddes vagnialt 18 dagar över tiden. Jag var otroligt kontrollerad hela tiden. Då jag varit snittad innan och gravid så kort tid efteråt fick jag inte få bla värktoppar för livmodern inte var mogen för det än. Alice drogs plötsligt ut med sugklocka kanske 5 minuter efter dom sagt att allt var lugnt och det var en stund kvar. sen försvann hon till neonatalen för kuvös och aktivt syre. Då hon var helt livlös och grå när hon kom ut. Det var ingen som kunde svara på vad som gått fel :(
Albin är en riktig mammagris och det har märkts väl. Han har alltid första tjing på mamma anser han. Finns pappa i närheten så säger han till honom att ta Alice för det är hans mamma. Först nu har dom börjat ha kul tillsammans. Innan har han enbart varit elak mot henne vilket har gett en hel del kämpiga dagar.
Senast idag när vi var på leklandet så passade Albin Alice och sa "nej, alice, vänta, akta dig", sånt värmer ett mammahjärta när det enda man sett är bråk i 14 månader!!!
Jag hade konstigt nog också en bra graviditet anser jag, alltså kroppen var ju helt förstörd, min pappa dog och jag började ett nytt jobb 3 dagar efter att han gått bort och där stod jag och skulle få ihop allt och ta hand om min mamma och bror medans problemen pappa lämnade efter sig aldrig ville ta slut men trots detta var jag så otroligt mentalt stark under den här tiden, har aldrig känt mig så förbannat jävla bra och stabil i hela mitt liv. Jag kunde hålla otroligt många bollar i luften hela tiden och var helt outröttlig mentalt. Riktigt häftigt :D
Du skriver att du var kontrollerad i andra i gravidteten? Jag har faktiskt inte läst på så mycket om riskerna det medför att bli gravid tätt? Det jag hittat på nätet är alltid motsägelsefullt och en del artiklar säger att det kan va riskfyllt och en del säger att det är ingen fara alls. Berätta gärna vad du fick lära dig för det borde ju vara det riktiga iom att du varit med om det :D
Va skönt att allt gick bra med din lilla tjej och härligt att storebror börjat tycka oms in lillasyster ;) Jag tror inte man kan styra över det där utan bara hoppas att min Joleen blir glad över ett småsyskon. Jag trodde nog lite som att när dom är så små kanske dom inte märker av det på samma sätt heller.