Hej!
Är helt nybörjare på att sticka, men kan iaf rät och avig maska. Stickade mig en halsvärmare i bara räta maskor. Gick rätt bra och fort, så jag tänkte att jag skulle ge mig på en åremössa som då stickas i resårstickning.
Fick repa upp några gånger i början, för att jag tappade räkningen på vilken sorts maska jag var på, men det gjorde inte så mkt, eftersom jag då bara hade stickat 3-4 varv.
Sen knöt jag små garnsnuttar i avvikande färg på var tionde maska och då blev det betydligt lättare att hålla ordning på maskorna.
Problemet kom nu, jag har stickat ca 10 cm, och när jag skulle sticka nästa varv så insåg jag att det hade blivit fel nånstans, och jag har ingen aning om var, bara vilket varv. Problemet är att jag inte vet hur man ska trä på maskorna när man rivit upp en bit bara, (därav anledningen till att jag rev upp allt i början)
Men jag känner mig inte så sugen på att riva upp 10 cms stickning liksom, så om nån på nåt bra sätt kan förklara åt vilket håll öglan ska träs på stickan igen när man rivit upp vore jag oändligt tacksam!