Hej. Jag är väldigt förvirrad och tänkte bara kolla om nån har några tankar om min situation.
Jag är gravid i vecka 22, beräknad förlossning 19 januari. För ca två månader sen ringde min bm upp mig och berättade att jag bildat antikroppar. Jag fattade ingenting och hon kunde inte ge mig nån förklaring, hon sa att hon bara jobbade på uppdrag av Uppsala och att de nu ville ha blodprov från min sambo.
Det är tydligen så att när jag födde min dotter, som nu är 13 månader, förlorade jag mycket blod och fick transfusioner efteråt. Då har jag tydligen bildat antikroppar och som min barnmorska sa så har jag alltså ändrat min blodgrupp. När jag var på inskrivning upptäckte de alltså antikroppar, titrar 8 tror jag. När jag frågar min barnmorska om det är farligt så har hon inga svar. Hon säger att hon inte vet nånting. Jag har blodgrupp rh+, men den har ju ändrats lite, och min sambo är också rh+...
Nu ska vi flytta och jag ska byta mvc. Jag har fått papper som jag ska lämna till barnmorskan och där står det att jag ska ta blodprov i v.26 och v.36. Borde jag vara orolig. Jag har inte varit det hittills, men jag känner att jag inte har nån kontroll.
Har era graviditeter varit på nåt speciellt sätt pga immuniseringen? Jag är så trött och orkeslös.
Skönt att jag hittade tråden. MVH/Anna