Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Medlemstrådar
  • Blandat
  • Foglossningsvännerna forts tråd 14
Blandat - Medlemstrådar
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Blandat
Medlemstrådar
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Foglossningsvännerna forts tråd 14

Fre 23 okt 2009 11:41 Läst 4139 gånger Totalt 193 svar
    Lindis41
    Visa endast
    Foglossarvännerna fortsätter tråd 14

Här träffas vi och delar både glädje och sorg. Vi har ju blivit ett riktigt härligt gäng som stöttar och peppar varandra så enormt mycket!!

Vi med svår foglossning har inte bara haft ont under graviditeten. Det är EFTER förlossningen, med en nyfödd bebis, som det blir riktigt tufft. Här i tråden samlar vi dock flitigt information, fakta och ALLT vad vi kommer över för att vi ska få ett så smärtfritt liv som möjligt.

Här finns även några som inte längre har foglossning men andra problem som tex CeeJay Men här hänger man ändå eftersom det är riktigt bra tjejer och allt detta stöd man får här är GULD värt.

Några av de tidigare trådarna:

www.familjeliv.se/Forum-3-149/m11345900.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m13896916.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-149/m26154575.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-149/m28953643.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m34799686.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43459292.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45875464.html

Länkar:

www.bostream.nu/funkyb
    www.lkr.se

Att vara stark är inte
    att aldrig falla
    att alltid veta
    att alltid kunna

Att vara stark är inte
    att alltid orka skratta
    att hoppa högst
    att vilja mest

Att vara stark är inte
    att lyfta tyngst
    att komma längst
    eller att alltid lyckas

Att vara stark är
    att se livet som det är
    att acceptera dess kraft
    och ta del av den
    att falla till botten
    att slå sig hårt
    att alltid komma igen

Att vara stark är
    att våga hoppas
    när ens tro är som svagast

Att vara stark är
    att se ett ljus i mörkret
    och att alltid kämpa
    för att nå dit
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    1. «
    2. ‹
    3. 13
    4. 14
    5. 15
    6. 16
    7. 17
    8. 18
    9. 19
    10. ›
    11. »
    1. taksi
      Visa endast
      Mån 18 jan 2010 19:44
      Lilla:
      är du förresten inskriven på AF nu och på sånt där program, eller hur har det gått för dig? (om du vill berätta)
      Kram!
    2. CeeJay
      Visa endast
      Mån 18 jan 2010 20:17
      Härligt att läsa att några mår bra och tråkigt att läsa att några mår dåligt, till och med sämre Just nu har jag inga peppande ord att skriva annat än att vi alla finns här ♥

Här hos mig har ingenting förändrats. Bara att jag kommer att välja själv att "avsluta" min sjukskrivning sista februari (pga de nya reglerna som gör att jag inte har rätt till mer än 25% till augusti).

Jag kommer att välja att "jobba" 75% på pappret så att säga och försöka hanka mig fram med att ta ut semesterdagar så ofta jag kan, för att så vara hemma och vila.

Jag har ju även beslut om att jag har särskilt högriskskydd till sista december 2011 och det lättar jag samvetet lite i och med att sjukavdraget blir minimalt när jag är hemma och är sjuk.

På förskolan där mina barn går har jag ett jättebra stöd, i normala fall har man ju inte rätt till barnomsorg om ena föräldern har semester men eftersom de vet om min situation kommer de inte lägga sig i det. Mina barn mår bra på förskolan och är så pass stora nu att jag vet att de inte tar skada av att jag skulle vara hemma med semester medans de är där och då är mitt samvete "rent" gentemot barnen.

På onsdag ska jag till min sjukskrivande läkare och be om ett sista intyg. Sen har jag besöket hos reumatologen att se fram emot.

Jag vet inte om jag hade fel när jag förut skrev att år 2010 skulle bli VÅRT år.. Än är det för tidigt att säga, det KAN ju vända för oss alla, även om det verkar ha börjat tungt för många.

Kramar i massor hur som helst, jag är dålig på att vara här inne så jag kan inte kommentera inlägg eftersom allt blir en enda gröt i mitt huvud när jag försöker läsa och vet inte vem som sagt vad och vem som gjort vad Men efter så här många år tillsammans vet ju de flesta att jag är lite.. *hmmm* senil
    3. tusenlappen74
      Visa endast
      Ons 20 jan 2010 10:06
      Hej på er tjejer.

Jag har inte varit någon flitig skrivare men läser lite då och då om er och hoppas att ni ska må bättre. Jag känner verkligen med er då jag vet hur det är. Framförallt att inte bli tagen på alvar och okunskap bland läkare och barnmorskor.

Justine:
      Jag blev meddragen till en homeopat när min dotter var 9 veckor gammal (-06). Då kunde jag knappt gå. Hon såg många saker och konstaterade att jag var urkalkad. Receptet blev kalktabletter och efter några veckor kände jag stor skildnad i fogarna.
      Jag vet att det kan vara kontroversielt men vad har du att förlora på det?
      Idag har fogarna gått tillbaka men det krävdes att jag slutade amma helt. På ca 10 veckor försvan det sista.
      Jag bor i Stockholm om intresse för rekomendation finns.

Crex:
      Prova lavendel eller humle!
      Humleblomster/ kottar stoppar du i huvudkudden och är gammalt tillbaka rekomenderat vid sömnbesvär. Linné skrev att man sover tungt och kan känna sig lite seg på morgonen. Kanske inte riktigt hans ordval men rätt andemening.
      Lavendelolja droppar du i ett varmt bad som gör dig avslappnad. Jätteskönt innan man ska sova.

Ett lavenlelbad är ju skönt även om man inte har svårt att sova, så skäm bort er lite tjejer. Låt år 2010  bli fullt av små guldstunder. Det behövs när vardagen är hård.

Kramar till er alla!!!
    4. taksi
      Visa endast
      Ons 20 jan 2010 22:31
      tusenlappen:
      tack för avslappningstipsen! Tyvärr är jag superallergisk av mig, vet inte om jag skulle våga lägga något i kudden? Lavendel tål jag inte. Däremot ska jag ta tag i att försöka hitta någon som kan hjälpa min man att bära ner vårt badkar i källaren, så att det går att ta ett bad på kvällarna. Nu ligger badet vägg i vägg med barnens sovrum och det blir för bullrigt för dom om jag ska bada.

Håller med om att man behöver skämma bort sig! Idag var jag så duktig att jag passade på att gå till relaxen och sitta i bubbelpoolen ett par timmar på förmiddag nu när jag skulle jobba på eftermiddagen. Istället för att ligga hemma och sova, stressa och tänka på jobbiga saker åkte jag iväg och satte lite guldkant på tillvaron. Det känns i själen att jag har varit snäll med mig själv idag!
    5. taksi
      Visa endast
      Ons 20 jan 2010 22:40

CeeJay:
      jag blickar framåt och hoppas på 2011 istället!

Vad bra att du har högriskskydd. Jag kommer ihåg att du pratat om det tidigare och min FK-hanläggare har informerat mig om att jag ska ansöka om det när jag blir helt arbetsför igen. Om nu det blir... {#lang_emotions_undecided}  En av mina nära vänner har valt att göra som du. Hon har "valt" att inte jobba heltid, utan tagit en anställning på 78 %. Detta är också mer än vad hon egentligen har som arbetsförmåga och hon har därför perioder av väldigt dåligt mående och sjukskrivning.
      Jobbar inte du bara 25 % nu, eller har jag inte riktigt hängt med? Det låter ju annars kämpigt att gå upp så mycket i tid!

Underbart att ni har en så fin förskola, som ställer upp på er planering!

Jag tror faktiskt inte att vi skulle få den här hjälpen om vi skulle vilja ha den. I så fall skulle vi få ansöka via kommunens barnomsorgshandläggare, gå till bvc-psykolog och läkare för intyg och troligen ändå inte få utökad omsorg (vid min semester) eftersom vi inte kan påvisa att O skulle må dåligt av att alltid tvingas ta ledigt från fsk (med pappa som vårdnadshavare så klart) ifall jag måste ta ut semester då jag får ryggskott istället för sjukskrivning. Kanske hjälper det att man säger att 6-åringen ofta har trott att jag ska dö pga mina många ryggskott och den långvariga värken? {#lang_emotions_cry} I alla fall så har jag funderat mycket på just det där med egen semester när jag blir utförsäkrad. Kanske ska jag försöka få tag i någon läkare, bvc-psykolog som kan skriva intyg så att O kan vara på förskolan om jag har semester? Annars är jag också bunden till att enbart ta ut semester när E beviljas semester från sitt jobb, vilket i princip innebär att jag skulle kunna få vara helt utan semester om inte min chef skulle vara tillmötesgående, eller ledigheterna gå ihop på sommaren. Det känns helt sjukt!

Jag håller verkligen tummarna för att det ska hålla för dig att "jobba" 75 nu och att det fungerar med er planering!

Kram

6. Jempa L
      Visa endast
      Tors 21 jan 2010 19:18
      Kom att tänka på att tiden för tråden snart går ut... Någon som är villig att göra en ny?
      Storskrutt nov-05, Lillskrutt 9 mars-08.
    7. CeeJay
      Visa endast
      Tors 21 jan 2010 19:54
      taksi skrev 2010-01-20 22:40:37 följande:
      CeeJay: jag blickar framåt och hoppas på 2011 istället! Vad bra att du har högriskskydd. Jag kommer ihåg att du pratat om det tidigare och min FK-hanläggare har informerat mig om att jag ska ansöka om det när jag blir helt arbetsför igen. Om nu det blir...   En av mina nära vänner har valt att göra som du. Hon har "valt" att inte jobba heltid, utan tagit en anställning på 78 %. Detta är också mer än vad hon egentligen har som arbetsförmåga och hon har därför perioder av väldigt dåligt mående och sjukskrivning. Jobbar inte du bara 25 % nu, eller har jag inte riktigt hängt med? Det låter ju annars kämpigt att gå upp så mycket i tid! Underbart att ni har en så fin förskola, som ställer upp på er planering! Jag tror faktiskt inte att vi skulle få den här hjälpen om vi skulle vilja ha den. I så fall skulle vi få ansöka via kommunens barnomsorgshandläggare, gå till bvc-psykolog och läkare för intyg och troligen ändå inte få utökad omsorg (vid min semester) eftersom vi inte kan påvisa att O skulle må dåligt av att alltid tvingas ta ledigt från fsk (med pappa som vårdnadshavare så klart) ifall jag måste ta ut semester då jag får ryggskott istället för sjukskrivning. Kanske hjälper det att man säger att 6-åringen ofta har trott att jag ska dö pga mina många ryggskott och den långvariga värken?  I alla fall så har jag funderat mycket på just det där med egen semester när jag blir utförsäkrad. Kanske ska jag försöka få tag i någon läkare, bvc-psykolog som kan skriva intyg så att O kan vara på förskolan om jag har semester? Annars är jag också bunden till att enbart ta ut semester när E beviljas semester från sitt jobb, vilket i princip innebär att jag skulle kunna få vara helt utan semester om inte min chef skulle vara tillmötesgående, eller ledigheterna gå ihop på sommaren. Det känns helt sjukt! Jag håller verkligen tummarna för att det ska hålla för dig att "jobba" 75 nu och att det fungerar med er planering! Kram

Ja det är superbra med högriskskydd. Om jag ska vara helt ärlig (och det är ju bäst det ) så TJÄNAR jag ekonomiskt på att vara sjukskriven.. Helt otroligt faktiskt!! Jag har ett sånt litet avdrag när jag är sjuk, även längre perioder och så har jag skyddat min SGI så jag får en relativt bra sjukpenning. Eller rättare sagt, jag tjänar inte på det när jag är helt sjukskriven men när jag började jobba deltid så får jag ju även lön och den är större än jag räknat med även på 25%

Men som vi alla vet så handlar det ju inte om att få MER pengar, det handlar om att ha så pass mycket så man klarar sig. Att både vara sjuk och att inte få pengarna att räcka till är ju en mardröm som bara spär på helvetet man redan befinner sig i. Jag har på så sätt känt mig "lyckligt lottad" som inte behöver ha dåligt samvete över ekonomin när jag är sjuk eller sjukskriven.

Du kommer ihåg rätt - jag jobbar 25% nu Tyvärr finns det ingenting, vad jag vet, i den nya lagen som "bryr sig om" att det är kämpigt att gå från 25% till 100% eller i mitt fall 75% Spelar inte heller någon roll vad min läkare tycker. Han tycker fortfarande att jag inte bör jobba mer än 50% om jag ska hålla livet ut - men DET skulle vi inte ha råd med att jag bara jobbar halvtid och inte får någon sjukpenning på andra halvan.

Så det är ju bara för mig att bita ihop, kämpa mig till jobbet och försöka jobba så mycket av de 75% jag bara kan. Diffen som blir får jag antingen ta som minusflex, ta semester (i förebyggande syfte) eller att jag lägger mig ner och dör redan innan jag försökt vilket inte är ett alternativ för mig

Jag tycker absolut att du ska kontakta BVC eller be din läkare skriva någon form av intyg om du behöver vara "ledig" och vara hemma och ändå ha rätt till barnomsorg. Även om du skulle bli utförsäkrad kan du fortsätta vara sjukskriven på ett läkarintyg som du kan visa förskolan vid behov, eller känns det inte "bra"? Man har ju faktiskt rätt till att vara sjukskriven även om man inte får någon ersättning, men jag vet inte hur det blir gentemot arbetsförmedlingen (om man skrivs in där) eller mot arbetsgivaren om man inte kan arbeta.

Tyvärr verkar det ju inte finnas så mycket stöd i lagar och regler ang detta, i många fall får vi ju lita på familjen och andra i vår närhet som "ställer upp". Och det värsta är ju att "vissa människor" tolkar det som LATHET när man vill ha sina barn på förskolan om man själv har semester - i vårt fall handlar det ju om att våra barn ska få ha kvar sina rutiner och slippa sitta hemma med en mamma som inte kan ta hand om dem. Och ja, vi ÄR ju jämnställda och mannen borde ju då vara hemma istället men vi vet ju allihopa att våra män "ställer upp" och gör rätt så mycket när det gäller barn, hushåll osv.

8. justine
      Visa endast
      Tors 21 jan 2010 19:55
      Tack ni som skrivit!

Haft en liten down några dagar nu. Haft lite ont några kvällar och har allmänt varit trött på allt. Man orkar inte vara positiv och glad varje dag...Ringde min sjukgymnast idag och bad om att få komma dit. Jag brukar må så mkt bättre när jag varit där. Jag fick en tid imorgon så det var kanon. Känner att jag behöver en dos av henne nu igen. Jag har haft lite smärta, men det är egentligen inte det, det är det psykiska. Man är så j*vla trött på det ibland....Jag vill så innerligt bli bra igen.

Tack för tipset med kalket! Visst kan man testa det, vad att förlora liksom?

Jag slutade amma för en månad sen så jag hoppas massor på att det kommer göra skillnad....Dottern tog en dag inte bröstet. Nästan på pricken på hennes 6-månadersdag. Sorgligt när det hände för jag va inte beredd. Nu är jag rätt lättad. Jag ville sluta amma pga foglossningen men ville ju ändå hennes bästa plus att amningen funkade så bra. Men det var det bästa som kunde hända. Nu fick hon amma i 6 månader och sen valde hon själv att sluta så slapp jag känna mig "dålig". ( Menar inte att det ÄR dåligt att välja att sluta dock men man kan ju känna sig så)

Förövigt började vi på babyrytmik igår. Jättemysigt! Hon är också mycket mer instresserad av andra barn nu så det tror jag är nyttigt och kul att de får träffa andra. Idag har vi varit på babysim. Sambon är fortfarande hemma så vi brukar gå tillsammans. Annars följer mamma med mig. Det underlättar massor att vara två.

Önskar alla en bra helg
    9. CeeJay
      Visa endast
      Tors 21 jan 2010 20:00
      Justine: Ett tips jag kan ge är att vända dig till kiropraktor för att lösa upp låsningarna. Flera av oss har fått mycket mycket hjälp av kiropraktorbehandlingar och för mig har det varit nästan en "livlina" att gå till "min" kära superbraiga kiropraktor ♥
    10. justine
      Visa endast
      Tors 21 jan 2010 20:08
      Jag har också tänkt på det, har läst att många verkat bli hjälpta av det! Blev jag inte bättre hade jag tänkt kontakta en sådan. Sen blev jag bättre, det har gått åt rätt håll om än sakta men det utesluter ju inte att det kan bli ännu bättre Känner mig så jäkla stel ibland och "låser sig" som du säger. Vad gör kiropraktikern egentligen? Typ drar och bänder i en?

Tänkte fråga er ej grej; Värktabletter, vilka tycker ni har hjälpt bäst mot foglossning? Om ni nu tycker det hjälper öht...

Jag har förörvigt ingen kontakt med nån läkare. Sen är jag väl inte så illa däran iofs om man ska jämföra. Jag lever ändå nära ett normalt liv idag så mitt behov är väl tveksamt just nu. Sen har jag liksom fått för mig att läkare inte kan ett skit om foglossning.. 8men det finns ju ngr stycken läkare så kanske inte schysst att dra alla över en kam)
    11. taksi
      Visa endast
      Tors 21 jan 2010 23:31
      CeeJay:
      jag tror inte att jag kan vara sjukskriven om jag t ex skulle låtsas jobba 75 och ta ut semster så jag kommer ner till 50? Annars har jag också tänkt på det där att jag ju kan drälla hemma på halvtid ohc ha barn på förskolan med ett sjukskrivningsintyg.

Jag ser inte att det skulle vara möjligt för mig att delta i arbetslivsintroduktionsprogram, det vore ju precis lika "lätt" för mig att jobba. Om det nu inte är så att man bara behöver gå dit och träffa någon en timme i veckan. Men det stod i infon att man ska få ersättning för den tid man är där, så... Vi har inte heller råd att ha mig på bara 50, men jag kan inte se någon annan möjlighet just nu. Det jobbar febrilt i mitt huvud dygnet runt för att försöka lösa det här! En möjlighet är att jag tar föräldraledigt på halvtid och att min man försöker ta ut semester och lägstanivådagar som är kvar för I, så att vi alla kan vara hemma. Då löser vi det ekonomiska ett par månader, sedan sänks min sgi och så vet vi inte om jag får fortsatt sjukpenning.

Mitt största problem just nu är stressen över ekonomin och ärligt talat tror jag att det har lett till en riktig depression. Tidigare har jag haft svackor av nedstämdhet som reaktion på ryggskott, dom perioderna har gått över inom ett par veckor och sedan har jag mått bra fram till nästa ryggskott. Nu kan jag inte somna på nätterna, har ångest och känner det som om jag är deprimerad. Det suger! Jag tänker lite att det borde väl knappast hjälpa att käka piller när grundproblemet kvarstår? (obs, jag är inte emot antidepp, utan tycker att det har fungerat alldeles ypperligt för mig tidigare!) Jag är så arg och ledsen! Det har hela tiden varit min prioritering att på egen hand kbt:a mig själv bort från depression och det har fungerat så bra! Trots mina problem, allt onda, sorg, ilska och besvikelse, så har jag känt en grundlycka i livet, nöjdhet med mitt föräldraskap och en vardagsglädje. Nu finns bara stressen över att bli utförsäkrad.
    12. taksi
      Visa endast
      Tors 21 jan 2010 23:36
      Justine:
      när jag haft ryggskott (jag kallar allt för ryggskott ) alltså t ex att bäckenet har roterat, så brukar jag ta citodon och panodil. Eftersom citodon är beroendeframkallande går det inte att ta det annat än någon vecka åt gången ungefär, eller lite mer. Annars hjälper det inte.
      Innan jag slutade tåla antiinflammatoriska tyckte jag att de hade ganska god effekt också i kombination med panodil. Alltså inte så där att all värk försvann, men ändå så att det blev uthärdligt.

Nu brukar jag kombinera citodon, panodil och ibumetinsalva när jag får ryggskott.

Andra sätt att minska värken har varit lokal kyla / värme, spikmatta, tens, massage.

Skönt att du har en så god kontakt med din sjukgymnast och att du fått tid där imorgon! Jättebra att ni är hemma tillsammans, för oss var det något som ändå kunde kännas positivt i eländet nu med sista barnet. Det var fint att få så mycket tid tillsammans som familj.
    13. taksi
      Visa endast
      Tors 21 jan 2010 23:40
      *****NY TRÅD*****

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m50210457.html

*****NY TRÅD*****
    1. «
    2. ‹
    3. 13
    4. 14
    5. 15
    6. 16
    7. 17
    8. 18
    9. 19
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Du är inte inloggad, du måste vara inloggad för att svara på inlägg eller starta trådar!

Logga in här!
Laddar...
Du har loggat in med Facebook Connect,
för att gå vidare måste du välja ett användarnamn.
Användarnamn
Hämta min profilbild
Fortsätt
Logga in för att starta trådar eller skriva inlägg i forumet.
Logga in snabbt och anonymt
med ditt Facebook-konto
eller
E-post:
Lösenord:
Logga in automatiskt på denna dator
Logga in
Glömt ditt lösenord?
Bli medlem »

Innehåll

Vi rekommenderar

Testfakta Bästa och sämsta blöjorna.

Min förlossning Allt om andras förlossningar.

Hon får platt mage Följ GrönaDruvans mag-kamp

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Carmen och Magnus är BVC-sköterskor på Lillugglans BVC. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorskorna Jenny och Aleksandra har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

FörlossningsrädslaStäll din fråga

Rädd att föda? Fråga specialist på Ekens barnmorskemottagning.

Missa inte ANNONS

Vinn lyxdag

Vinn lyxdag med två väninnor och låt Åhléns Personal Shopper lösa era problem med sommarens look.Få outfits för totalt 10 000 KR.

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
    • Medlemstrådar
      • Senaste inläggen
      • Allmänna
        • Anonym
        • Blandat
        • Hobby
        • Nöje
        • Orter/Områden
        • Religion
        • Samhälle
        • Släktforskning
        • Vikt & Hälsa
      • Föräldrar
        • 2003
        • 2004
        • 2005
        • 2006
        • 2007
        • 2008
        • 2009
        • 2010
        • 2011
        • 2012
        • Barn med speciella behov
        • Blandat
        • Ort/Område
        • Skolbarn
        • Småbarn
        • Tvillingföräldrar
      • Föräldrar med funktionsnedsättning
      • Planerar barn
        • BIM-listor
        • Blandat
        • Ort/Område
        • Svårt att få barn
        • Äggdonation
      • Väntar barn
        • BF - April
        • BF - Augusti
        • BF - December
        • BF - Februari
        • BF - Januari
        • BF - Juli
        • BF - Juni
        • BF - Maj
        • BF - Mars
        • BF - November
        • BF - Oktober
        • BF - September
        • Blandat
        • Grav.komplikationer
        • IVF
        • Orter/Områden
        • Tvillingar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • 15 år - Får inte ha en pojkvän för mina föräldrar
    • Men ursäkta för att jag troligtvis ligger på bb när ditt barn ska döpas...
    • Att göra någon arvlös
    • Orimlig begäran eller är jag en surkärring?
    • Inte bjuden på möhippa, besviken och ledsen
    • Varför skall jag vara försörjningsskyldig för min sambo?!
    • Varför säger tjejer "Min sambo"?
  • Mest lästa bloggarna
    • Mina diktkort
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Från cup till dl
    • Anna's blogg
    • Husmorstips
  • Mest sedda klippen
    • Time flies 1 1 Wiwa

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2012 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm