Aanja, ni har ju en liten fördel där, eftersom förlossningen är planerad ;0). Om mitt sätter igång på natten, så blir det att ringa runt & väcka folk, inte stöka för mycke så Emil vaknar osv..... Men jag tror ändå det löser sej, när man väl är där.
Jag har hört att man får vara kvar upp mot 1 vecka, efter ks. Men det beror nog på hur man mår. Men man vill nog ha lite mer koll på mamman, det är ju ändå en op man gjort. Kolla upp det med barnmorskan/bb.....
Vi har iaf bestämt, att om vi åker in & dom skickar hem oss... så tar vi in på patienthotellet på sjukan. Inte så fasligt dyrt, & vi är nära. Vi bor ca 25 min från lasarettet nu, & jag tycker inte det känns så lustigt att åka den sträckan, & inte veta om man hinner eller ej.
Ja jisses..... rivaliteten funderar jag oxå på!!! Emil är ju såpass stor när "greta" kommer (2,5 år), så han både förstår & inte förstår det nya runt han. Jag tänker inte amma, så här blir det ersättning & flaska, en fördel, för då kan Emil vara med & mata, med min hjälp. Tror det lyfter han!!! Ska även skaffa en dockbarnvagn, så han kan följa med på promenader.
Jag kommer låta Emil vara med i allt, så gott det går. Jag tror inte han kommer bli så avis faktiskt, för han är lugn & finner sej i dom flesta situationer. Men man vet ju aldrig.......
Ja, det är många tankar inför syskontiden!! Viktigast tror jag är att inte särbehandla..... & inte tjata på storebror/syster "du som är så stor nu.......".... Många går ju några steg tillbaka, & blir bebisar igen, & gör emil det tänker jag låta det vara så.....
Så långt det går, så får Emil komma i första hand, & "greta" får vänta, om det inte är akut matkris mm vill säga.... Emil har alltid kommit i första hand i 2 år.. så det är inget jag tycker man ska ändra på, iaf inte direkt!!
Inatt är andra natten Emil sover inne i sitt rum!!! Gick riktigt bra igår, sov hos sej till kl 5.. sen ropade han på mej & jag hämta över han till oss... Värre för mej, som vakna minst en gång i timmen, & kolla till han..... Men vi ska nog fixa detta oxå:0)