Puh, jag hittade hit. Hoppas alla andra hittar hit också.
Angående sen avnavling har jag också hört en hel del om det och känner att det är nåt jag absolut vill ha. Jag tog upp frågan med min BM och hon verkade lite förvånad. Tyckte att det är så hon alltid lärt sig att man gör och trodde inte man gjorde på något annat sätt här, även om det var några år sen hon själv jobbade på förlossningen. Jag googlade lite på det och tydligen är sen avnavling standard i Linköping där jag kommer föda. Därför har jag inte skrivit in det i förlossningsplanen (tror jag). Vi fick en blankett-aktig sak att fylla i som förlossningsbrev, vi skrev i och för sig en helt egen men använde ändå deras blankett som mall. Vi skrev lite vad jag tycker om smärtlindring (vi har pratat igenom det ganska mycket tillsammans så jag litar på att min man vet vad jag vill om jag inte själv är så sammanhängande). Att vi vill bli informerade om allt som händer, att vi gått profylaxkurs och lite sådana saker.
Jag är förresten hemma på permission just nu. Planerat behöver jag inte åka in förrän i morgon kväll, men eventuellt åker jag in tidigare. Jag märker att det är mycket svårare att vila ordentligt hemma och att det faktiskt gör skillnad om jag vilar mer. Jag har nästan aldrig huvudvärk och det är en av symptomen jag ska känna efter ifall mitt tillstånd blir värre. Igår kände jag av lite huvudvärk vid 3 tillfällen efter att jag kom hem från sjukhuset. Men jag ville så gärna vara hemma att jag struntade lite i det. Jag skulle helst bara vilja sova en natt till i min egen säng och bredvid min älskling. Att få slippa sjukhusmaten är också rätt skönt. Även om jag fått mig en tankeställare om att jag nog inte behöver äta så mycket mat som jag gör vanligtvis. Nu rör jag mig i och för sig ingenting på sjukhuset, men det är pyttesmå portioner, och jag klarar mig ändå igenom dagen. Så förhoppningsvis blir det lite nystart när jag kommer hem och jag vill verkligen ta mig ner till ett BMI under 25. Jag hade BMI på 27 när jag blev gravid och nu har jag gått upp 15 kg. Jag längtar så fruktansvärt till att bli av med all denna extra tyngd.