Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
Medlemsförmåner ▸ Barnböcker Foto Leksaker & baby Hälsa & Välmående
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Medlemstrådar
  • Vikt & hälsa
  • Pulverdiet
Vikt & hälsa - Medlemstrådar
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Vikt & hälsa
Medlemstrådar
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Pulverdiet

Lör 2 feb 2008 21:09 Läst 13895 gånger Totalt 490 svar
    Solrosen25
    Visa endast
    Välkommen till tråden för "pulverdietare"!!

Här är alla som går på pulverdiet välkomna, oavsett om du använder Naturdiet, Allévo, Nutrilett, Modifast, Cambridge eller nåt liknande. Här kan vi diskutera olika saker som rör pulverdiet; sötsug, vattenmängd, tillåtna drycker utöver vatten, kaffe/thé och eventuella lightdrycker. Här kan vi ge/få råd och tips, diskutera ketos, fettförbränning, motion, delmål m.m!

Kommentarer angående pulverdiet som en "quick fix"/genväg, att personer som använder pulverdiet som viktminskning kommer att gå upp tappade kilon samt ett antal till undanbedes! Det är inte tiden som det tar för en person att gå ner i vikt som avgör om den kommer att hålla sin vikt, utan det faktum att man måste ändra sina matvanor när man börjar äta igen..
    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 20:42

Jag använder Naturdiet (kommer förkorta det med ND) Choklad - dels för att det största paketet bara finns i Choklad, samt att den och Cafe latte är kalorisnålast av smakerna.

För att få fart på "magen" och samtidigt viktminskningen kan jag tipsa om "loppfrön"/psylliumfrön som får svälla i vatten ca 15 minuter. Billigaste sorten, från Indien hittar ni i hälsokosten. Köper ni loppfrön som producerats i Frankrike så rekommenderar jag att de får svälla ca 30 min, för att slippa "tapetklister-konsistensen" som blir om de står längre.

Hejaheja tjejer!!
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    1. «
    2. ‹
    3. 43
    4. 44
    5. 45
    6. 46
    7. 47
    8. 48
    9. 49
    10. ›
    11. »
    1. karma30
      Visa endast
      Tors 20 mar 2008 11:53
      Jag skulle kanske säga att hålla dig till samma märke, men drick upp de du har först!

Är inne på dag åtta nu, och det går lite trögt, antagligen för att jag var till affären och såg alla handla en massa mat ochj godis MEN lever på hoppet om en vacker kropp som jag är stolt över
      Lycka till nu allihopa!

sofanda skrev 2008-03-19 23:32:23 följande:

Har ärvt lite olika...funderar precis på om det är ok att blanda olika märken...eller om man ska hålla sig till et.....?
    2. sofanda
      Visa endast
      Tors 20 mar 2008 12:11
      Ja, det är så jag tänkt...Nu ska jag strax iväg till affären och köpa påskgodis till alla "kärringar" som snart kommer, mina barn ska också få fyllda ägg....

karma30 skrev 2008-03-20 11:53:56 följande:

Jag skulle kanske säga att hålla dig till samma märke, men drick upp de du har först!Är inne på dag åtta nu, och det går lite trögt, antagligen för att jag var till affären och såg alla handla en massa mat ochj godis MEN lever på hoppet om en vacker kropp som jag är stolt över Lycka till nu allihopa!
    3. Meleah
      Visa endast
      Fre 21 mar 2008 00:29
      Hej hej!

Jag har ikväll beslutat mig för att börja med en ren kur naturdiet efter påskhelgen. Jag säger efter helgen för jag vet att det bara är onödigt lidande att börja redan nu, dessutom är det lugnt med födelsedagar och andra frestelser framöver. Jag måste helt enkelt få bukt på mitt sockersug nu. Jag är så beroende att det är läskigt.

Gick upp 16 kg under graviditeten, rasade 26 första halvåret efter förlossningen, men nu när amningen är så gott som obefintlig har jag börjat öka igen, ca 3 kg, och kroppen bara skriker efter socker, socker, socker. Så nu får det vara nog helt enkelt. Har ett BMI på 32 och skäms för det. Jag förstår inte hur jag har kunnat tillåta mig till det. Men men, inget att gnälla över nu när det är för sent. Bara att bita i det sura äpplet.

Jag klarar inte av pulverpåsarna..körde cambridge i 5 veckor 2004. Gick ner 15 kg, men mådde pissdåligt psykiskt. Var nog inte riktigt motiverad. Lyckades hålla vikten tills bebisverkstan började. Månad efter månad som skendräktig gjorde att kilona kom tillbaka. Hur som helst så har jag smakat naturdiets färdigblandade shakes och tycker att dom är helt ok. Vet att dom är dyrare men om man slår ut det med allt godis och skräp som jag sätter i mig nu så blir det iaf billigare.

Nu vill jag ha en massa tips om hur mina två första, rena veckor ska bli så effektiva som möjligt. Hur gör jag med träning? Promenader går jag varje dag med barnvagn och hundar. Motionscykel finns i hemmet, den kan jag använda va? Utan att bygga för mycket muskler. Citronvatten har jag hört ska vara bra. Är det det? Det står på naturdiets hemsida att man får äta grönsaker och sallad under den rena kuren. Stämmer det? Är det för att stilla tuggbegäret? Eller ska man hålla sig helt utan? Hur är det med kaffe? Vet att jag under cambridgekuren hade strikt förbud mot tuggummi, är det så fortfarande?

Många frågor blir det. Era viktresultat som jag har läst om i den här tråden är så peppande. Tänk om jag och kommer att vara så duktig!!
      Vilya är här - 2007-05-29
    4. DOLCE FAR NIENTE
      Visa endast
      Fre 21 mar 2008 13:53
      Hej, det var ett bra tag sedan jag skrev nu.
      Anledningen? Jo för att jag fuskat såklart. Men jag är på G nu har förlorat 3 kg sedan sist, och när jag tittar tillbaka i tråden så var det en månad sedan 19 februari .
      Men jag har inte gett upp, jag har ju egentligen inte så många kg kvar att gå ner så då går det väl jäkligt trögt nu det sista. Var på Willys och köpte Body for life, en färdig dryck billig (13 kr) men fy vad den smaka värre än Naturdiet. Den smaka bara socker blää.
      Men nu ska jag använda mina naturdiet påsar igen, som jag inte använt. De kg jag har gått ner beror på att jag faktisk slutat äta godis och annat smått och gott. Är så jäkla stolt över att jag blivit av med mitt godisberoende. Wohoo
      Så nu har jag motovationen för att bli av med de sista jobbiga kg, va jobbigt detta kommer va men jag ska INTE ge upp. peppa peppa mig
    5. Guavasylt
      Visa endast
      Mån 24 mar 2008 16:05
      Hej igen pulvervänner! Jag går fortfarande på halvfart med pulver och vågen sniglar sig neråt igen. Unnade mig att äta ute i helgen och njöt av löjrom, lammfilé och creme brulé. Men nu är det tillbaka i spåret igen. Jag försöker leva på minnet av löjrommen för att det ska bli lättare. Tog en fyratimmars promenad igår, men jag har så svårt att komma igång med motionen.
      Lycka till till er alla!
    6. Ammi82
      Visa endast
      Tis 25 mar 2008 20:38
      Under cambridge är tuggummi ej tillåtet.

Det man kan dricka under cambridge är:

Lightläsker i måttliga mängder
      Kaffe och te utan socker eller mjölk i

Om det verkligen går så illa att man bara MÅSTE ta något att tugga, välj då kött av fågel eller fisk och inget till. Då behöver man inte gå ur ketosen, men det är olika för alla!

Dag tre för min med ren kur. Har dock kört cambrigde från januari, men har haft pauser av olika anledningar.

Nu är jag dock igen, mått illa nu i två dagar, om det inte går över tills imorgon, ska jag köpa kycligfile och tugga i mig lite och se om det hjälper.
      Nya bilder i galleriet
    7. Ammi82
      Visa endast
      Tis 25 mar 2008 20:39
      Ja, och 10 kg har jag gått ner och massor med cm! Hade så klart varit mera om jag inte haft mina pauser, men glad för dom ändå! Gått ner säkert två storlekar.
      Nya bilder i galleriet
    8. Turnit
      Visa endast
      Ons 26 mar 2008 13:29
      Hej...tänkte pulvra några veckor och läser här hur det gått för er. Kanonbra jobbat alla....
      .•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•.12 dagar kvar till spray.•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•.
    9. karma30
      Visa endast
      Ons 26 mar 2008 17:54
      Jag föll över påsken, ramlade rätt ner i påskbordet
      Är arg på mig själv då det är såååå svårt att hitta tillbaka då man väl "syndat"
      Vågen står som tur är på +-0 så jag är tacksam över det iallfall!

Ammi: Bra jobbat! Tråkigt att du mår illa Ska ställa den klassiska frågan: Dricker du tillräckligt? Kanske för mycket? Jag vet att jag mår illa då jag dricker för mycket vatten! Jag har ätit några skivor skinka då jag saknat mat för mycket...En varning bara: Det ger mersmak

Lycka till nu allihopa! *Peppkramar*
    10. Guavasylt
      Visa endast
      Sön 30 mar 2008 15:21
      Dags för en uppdatering från mig igen. Nu har kilon börjat trilla av mig igen och jag har gått ner ytterligare två kilo. Jag är fortfarande i Allevoprogrammets viktminskningsfas, så jag pulvrar inte mer än 1-2 gånger om dagen och så äter jag mat resten! Jag har fått rekommendationen att äta 2000 kcal om dagen, men jag tycker det är omöjligt att räkna hur jag ligger till. Igår åt jag på resturang och idag har jag precis varit och fikat och ätit en jättesmaskig räksmörgås, men jag håller igen på portionerna. Min sambo som kör samma program som jag lyckas också bra - han har gått ner snart 9 kilo på de 5 veckor vi varit igång.
      Nyckeln till framgång måste vara att vara ihärdig och inte låta sig nedslås om det går trögt ibland. Det är bara att ta nya tag, så får man resultat så småningom.
      Nu ska jag lägga mig framför tv med gott samvete.
      Bästa lyckönskningar till er alla!
    1. «
    2. ‹
    3. 43
    4. 44
    5. 45
    6. 46
    7. 47
    8. 48
    9. 49
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Bli medlem            
Signatur: E-postadress:
E-postadress: Lösenord:
Glömt ditt lösenord? Klicka här
Signatur:
Det gick inte att logga in med Facebook, försök igen genom att klicka här.

Antal frågor Antal svaralternativ  
  När du är nöjd med dina frågor och svarsalternativ, skriv en kommentar eller instruktion till quizet i det "vanliga" diskussionsfönstret.
Laddar...

Innehåll

Vi rekommenderar

Direkt i din epost Prenumerera på Familjelivs gravidkalender

Medlemsgrupper Hitta rätt kompisgäng för dig

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Eva är BVC-sköterska på Systrarna Söders BVC-mottagning. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorska Annelie från Barnmorskehuset har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

Missa inte ANNONS

Vinn minisemester på Astrid Lindgrens Värld

Vinn roligaste sommarsemestern inklusive boende för 2 vuxna och tre barn.

Försöker du bli gravid?

Gå med i Clearblus medlemsgrupp. Här möts vi och ger varandra råd och stöd.

Fråga om barnkläder

Fråga Stadiums experter om barnkläder från stl 86 cl

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
    • Medlemstrådar
      • Senaste inläggen
      • Allmänna
        • Anonym
        • Blandat
        • Hobby
        • Nöje
        • Orter/Områden
        • Religion
        • Samhälle
        • Släktforskning
        • Vikt & Hälsa
      • Föräldrar
        • 2003
        • 2004
        • 2005
        • 2006
        • 2007
        • 2008
        • 2009
        • 2010
        • 2011
        • 2012
        • Barn med speciella behov
        • Blandat
        • Ort/Område
        • Skolbarn
        • Småbarn
        • Tvillingföräldrar
      • Föräldrar med funktionsnedsättning
      • Planerar barn
        • BIM-listor
        • Blandat
        • Ort/Område
        • Svårt att få barn
        • Äggdonation
      • Väntar barn
        • BF - April
        • BF - Augusti
        • BF - December
        • BF - Februari
        • BF - Januari
        • BF - Juli
        • BF - Juni
        • BF - Maj
        • BF - Mars
        • BF - November
        • BF - Oktober
        • BF - September
        • Blandat
        • Grav.komplikationer
        • IVF
        • Orter/Områden
        • Tvillingar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Min vuxna dotter vill inte veta av mig, förtvivlad
    • Fråga en ung prostituerad!
    • Varför äter ni ägg?!
    • Hjälp! Min kille fyller snart 30 år, han vill att jag ska ordna en fest men jag får bara ångest!
    • Hur tröstas barnen på förskolan?
    • Danska caféer får rätt att avvisa ammande kvinnor
    • "sätter du på kaffe till mig med?"
  • Mest lästa bloggarna
    • Anna's blogg
    • Husmorstips
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Från cup till dl
    • Mina diktkort
  • Mest sedda klippen
    • Pizza
    • Hektor och stolen

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

Beställ Babybox

Bröllop

Festlokal

Bröllop

Brudklänning

Brudnäbb

Möhippa

Vigselring

Bröllopstal

Morgongåva

Lekmer

Leksaker

Barnvagnar

Bilbarnstolar

Ifolor

Fotoböcker

Fotokort

Fotopresenter

Bodystore

Ekologiskt

Hälsa/kropp

Naturläkemedel

Goboken

Barn och läsning

Barnböcker

Bokklubb

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2013 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm