Millan: Ja man kan äta Imurel under graviditet. Vet att den är typ D-klassad eller något sådant, dvs. inte alls bra egentligen och kan ge fosterskador. Vad min läkare sa var iaf att det är bättre att mamman är stabil i sin sjukdom än att man ska börja experimentera med medicineringen under pågående graviditet. Dessutom har jag ätit den så länge så att kroppen "vant" sig. Sen är det ju så att det är ovanligt för att inte säga icke-förekommande med läkemedelsstudier på gravida kvinnor, det är ju inte direkt en grupp man vill utsätta för tester.
Jag blev oplanerat gravid första gången och då kollade jag upp verkligen allt om min medicinering. Har haft oförändrad dos på samtliga preparat även under amning och hon ser då än så länge välartad ut tösen.
Jag hann träffa några olika läkare uppe i Umeå. Den första heter Eva Berglin, sen hade jag Kaj Landman som läkare sista tiden. Stötte också på en arg men kompetent finsk dam som heter Solbritt Rantapää. Hon sa, och detta är ett citat: "Det är inte värre än att ha vatten i knät" när jag hade vätska kring hjärtat ;)