Hej på er!
Är inom varje dag, ser hur många kämpar. Ibland två steg framåt, sedan ett tillbaka. Tänker på er.
Nu är jag inne på andra veckan med Prednosilon, och mår mycket bättre. Avföring 1-2 gånger per dag, börjar förstå hur dålig jag var innan. Man tar det till slut som sitt vanliga allmäntillstånd, att man springer på toa hela tiden. Får ju också Colifoam Skum, och har bara lite ont efter att jag haft avföring. Har också börjat arbeta i helgen, det var skönt att vara tillbaka. Tredje kvällen idag, så nu är det skönt att vara ledig imorgon.
Ser att ni pratar om Remicade. Det är så att min äldsta dotter som fyller 25 i sommar, fick Reumatism när hon var 15 år. Det var en aggressiv form, så ett år efter insjuknandet fick hon Remicade trots att man då inte gav det på yngre än 18. Hon gick på det i ca 8 år, på slutet blev det kortare och kortare tid mellan infusionerna. Men det var verkligen ett undermedel.
Till slut blev hon "immun" mot det verksamma, och hon står i dag på Enbrel. Riktigt är också att man måste vara utan Remicade i 6 månader innan man blir gravid. Reumatism är också en autoimmun sjukdom, precis som Ulcerös. Vi har det tydligen i släkten, men det blev olika sjukdomar hos oss. Men den smärtan man genomlevt när dottern blev sjuk, när man stod brevid och fick se på medans dom sprutade cortison rakt in i hennes inflammerade leder går inte att beskriva. Man ville ta över sjukdomen, det var så orättvist mot henne.
Har ni fler frågor om Remicaden, så bara fråga på. Kram kram.