Hejsan Maddisen80 och alla andra som kikar in, jag skulle bara vilja säga vilken BRA tråd detta är, massa med bra info och goda råd på huskurer samt mediciner.
Jag har själv stora problem med min mage, våldsamma smärtor och diarre så fort jag äter nåt, gaser, illamående, mattsvettningar med mera. När jag är ute med våran hund så har jag hela tiden ångest att jag ska bli nödig för då måste jag omedelbart hem annars går det illa.
Har även andra svåra sjukdomar som vaskulit, inflammerade njurar, glutenintolerans och jag har genomgått cellgiftsbehandlingar både i tablettform och i dropp på sjukhuset. Har även ätit cellcept efter cellgifterna och det var då som mina värsta magproblem började och då trodde vi att det skulle räcka med att jag slutade med den medicinen MEN icke sa nicke!! Visst cellgifterna har säkert skadat kroppen men det är ändå ett år sedan i Juli som jag tog sista dosen.
Äter också stora doser kortison sen 5 år och det har i sin gjort att jag fått mkt övervikt, diabetes och grå starr *S* inte sååå kul kan jag säga!!! Man känner sig som 80 bast typ!!
Nu till min lilla fråga, på torsdag ska jag göra en koloskopi på sjukhuset och jag är väldigt rädd och nervös, kan någon vänlig själ berätta lite om hur är att göra en sån. Visst jag kan googla om det men det känns alltid bättre att höra direkt från någon annan hur det är/var.
Hoppas att jag kan "lära känna" andra med samma problem som jag, man känner alltid väldigt ensam när man är sjuk.......dumt med så är det!!
Mvh Carissma