Hej, nu har jag bestämt mig, för att ransonera bort sockret från mitt matintag. För en längre tid.
Jag är i vecka 21. Gravid och har än så länge gått upp ca 12 kg. Detta beror på att jag har problem med mat. Jag kan vräka i mig godis, köpa kakor som tar slut väldigt fort och baka kaka efter kaka här hemma. För att jag tror inte jag orkar dagen annars.
Jag hade bra kontroll innan jag blev med mitt andra barn. Jag åt kakor och godis på kalas, men inte annars. När jag började må illa började jag äta godis och kakor i mängder igen och jag mår inte bra av det.
Jag äter så jag inte orkar äta riktig bra mat. Jag har godis gömmor. Jag får oro i kroppen av all detta socker som jag stoppar i mig och mår dåligt, känner mig trött och orkeslös. Vill inte må så givetvis. Har dessutom en dotter jag måste leka med och hänga med.
Så nu har jag bestämt mig. Och jag hoppas innerligt att mitt sug inte tar över de närmaste, och jobbigaste dagarna.
Jag ska ersätta sockret med att dricka mjölk, äta ostsmörgåsar, avokado och köpa massa färgsprakande frukter och grönsaker.
Någon som vill följas åt? Eller har vill dela med sig av sina erfarenheter?
(lägger till att jag kommer verkligen inte banta och äta mindre, bara Ersätta sockret med sockerfri mat så länge jag är gravid och sedan ammar!!)