X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Hej!! jag undrar vars man ska hitta motivationen att komma igång med träning och kost? Har lyckats att hitta den efter dom 2 första barnen men nu är min motivation som bortblåst hellt och hållet snälla några förslag . Kramar från jaget
Jag vet inte. Jag har många gånger tänkt att jag ska ta tag i vikten men aldrig lyckats. Sen helt plötsligt stod jag inte ut längre och då fanns motivationen där till 100%. Nu har jag haft en slö sommar med massor av onyttigheter och vips så försvann motivationen igen, men det börjar komma tillbaka.
Jag tror att för att orka så måste man sova ordentligt, för jag märker på mig själv att så fort jag är trött så slinker det ner en massa onyttigheter för att motivationen är helt bortblåst.
Ät mellanmål så att du inte blir hungrig. Är du hungrig så blir du lättare sugen och då är det lätt att ta en kaka eller godis för att stilla hungern tillfälligt.
Sen hjälpte det för mig att berätta för några att jag försökte gå ner i vikt, för då hade jag ögonen på mig och kunde inte fuska.
Och vill du träna så träna något du tycker är kul. Är det inte roligt så finns det ingen motivation att gå dit om du känner dig seg.