Hej allesammans!
Mozilla: tusen tack för tipset! Min konsulent sa att det finns tre olika sätt i boken att trappa upp på - ska som vanligt upp till Göteborg i morgon så jag ska ha boken med mig på resan så att jag kan läsa ordentligt. Finns det recept på köttfärsbiffarna i boken? Om inte får du gärna ge mig ditt recept!

. Vad äter du mer, äter du mycket skaldjur? Det längtar jag ju jättemycket efter!
Hanna91: hjälper det inte alls om du sätter dig i lugn och ro och lyssnar på banden? Jag har ärligt talat inte lyssnat på alla spår än, men när jag tänker på musiken blir jag så himla peppad (jag tror att man kan jämföra med positiv hjärntvätt

).
Emelud: jag tänker lite som du ärligt talat, vad gäller pengarna. Att inte följa programmet och betala en dyr månadskostnad skulle kännas för jäkligt, så det är ett av mina stora incitament när jag är lite deppig och tycker att sopplivet inte är så kul.
Zhara: hos oss är det ett rabatterat pris på 21 påsar alt. 12 flaskor färdig soppa alt. 7 bars. Det enda jag kommer ihåg nu gäller flaskorna: man får tre kronor rabatt/flaska om man köper tolv.
Det är ganska turbulent på mitt jobb nu och då kommer suget efter sötsaker, eller snarare något att stoppa i munnen, som ett brev på posten. Det gäller verkligen att stå emot! Men idag träffade jag en säljare som tappade hakan när hon såg mig, själv ser jag ju inte att jag gått ner, men hon har inte sett mig sen innan jag började i augusti! Sånt är alltid kul! Hon har för övrigt varit med i XV tidigare men svimmade på fjärde dagens helfart och gick över på halvfart istället. På så sätt gick hon ner 13 kilo förra våren. Nu var hon iväg på jippo med sitt jobb för ett tag sen, och där hade ett annat soppföretag varit, kommer inte ihåg namnet. Då hade hon vunnit en månad träningspass. Och när hon gick dit för att träna hade de ett jippo där, och då vann hon ett helt års medlemskap och soppor!!! Hon berättade att hon druckit en av deras soppor i morse som slog allt på bl.a. XV: jordgubb/lime. Det lät faktiskt riktigt gott!!