Skriver svar både här o i den andra tråden medans jag har en lucka på jobbet. :)
Vad det gäller infomötet så är det precis som det låter ett informations möte. Där går dom igenom inför alla, vilka olika metoder dom använder sig av på Obesitas mottagningen, vilka kretierier som måste uppfyllas för att få operation och så, även hur upplägget är om man väljer pulverdiet, kostförändringar, medicinering osv. Detta brukar också stå på kallelsen till mötet. Det lär inte vara några problem fö dig att hänga med o lyssna, kan ju även var bra i form av stöd osv om du också vet vad dom har pratat om. Han kommer att få två papper att fylla i. Det ena är en utvärdering av infomötet och det andra är ett papper där man fyller i vilka behandlingsmetoder man är intresserad av.
Efter mötet får man skriva upp sig på de tider som finns och då är det besöket hos sköterska som den tiden gäller, där dom tar prover, väger o mäter osv, efter det skall man göra en sömnapné undersökning, där han får sova en natt med en liten tunn tub i vardera näsa o pulsmätare, för att se om han lider av sömnapné. Han kommer också få en tid till skiktröntgen, där dom kollar fett i levern o hur mycket bukfett man har osv. Efter detta så kommer man att få en tid till dietisten, där man går igenom matvanor och sådana saker. Där kan man även få hjälp med att få träffa psykolog om man misstänker matmissbruk eller liknanade. Efter detta får man en kallelsa till läkaren, där man i smaråd kommer fram till vad som vore bäst för en själv att göra av alla de behandlingsmetoder som dom har att erbjuda.
Jag har sett flera som haft med sig flick o pojkvänner till mottagningen, så det skall inte vara några problem att följa med.
Hoppas detta gav dig några svar iaf. Har du fler frågor så ställ dom bara så skall jag svara efter bästa förmåga. :)