LillYmer skrev 2010-01-12 08:34:10 följande:
Det låter ju för bra för att vara sant. Jag blir ofta skeptisk vissa dagar för jag har inte hållit på så länge än att det gett något större resultat. Men jag känner ju att det händer nåt iallafall. Kan du ge förslag på vad du äter under en dag? Jag är rädd att jag äter för stora mellanmål ibland. Äter du bara ett ägg eller några skivor skinka? Kan en liten tallrik med keso, oliver, fetaost och ett ägg vara ett mellanmål eller räknas det som en hel lunch kanske?
Jag har aldrig brytt mig om storleken på portionerna. Eller hur ofta eller sällan jag äter. Jag äter när jag är hungrig och tills jag är mätt. Tycker inte att ditt exempel är för mycket att äta till mellanmål. Så länge det bara är protein och fett så är det ju ok
En matdag för mig kan se ut på följande:
¤Frukost: Ett paket stekt bacon, äggröra på 3 ägg, lite gurka och tomat.
¤Lunch: Då blir det oftast rester från kvällen innan. Finns det inget från kvällen innan så blir det oftast bara nåt lätt, typ mellanmålsaktigt till lunch också.
¤Mellanmål: Blir det om jag är hungrig bara...då kan jag äta lite keso med bär, eller osötad nyponsoppa med lite keso och ett kokt ägg, eller alternativt en proteindrink.
¤Kvällsmat: Köttfärsbiffar med blomkålsmos och "sås" på cremé fraiche som jag smular i fetaost och pressar i vitlök i.
¤Kvälls mellanmål: (Blir oftast till tv/film tittande.) Några exempel: Lite nötter, vispad grädde med bär, brieost och ett päron eller hemmagjord "glass" på kesella som ja mixar ner frysta hallon och fryst mango i och tillsätter lite sötningsmedel.
Så ungefär något sånt