Anna, 3 månader????? Non-stop???? Hur kunde du en stå och gå? Ujujuj, jag som har hjärtklappning, andnöd och yrsel redan nu....då ska jag nog inte klaga kanske.
Var hos MVC i måndags och hon skickade mig vidare till Gynmottagningen på Lasarettet idag, jag bad om ett mirakel mer eller mindre.
Allt jag fick var att kissa i en mugg, berätta om mina fem år av strul med blödningarna (dock aldrig så här, en gång efter spiralinsättning blödde jag dock i närmre fyra månader, men mer spotts och med någon dags uppehåll typ), fick göra ett VUL och fick sedan höra att jag fick stå ut då detta nog var hormonerna iom ammningen....på halvskaplig svenska (japp, tyvärr vaknade en del fördomar i min ilska).
Ap-ledsen var jag när jag åkte därifrån....hade hoppats på hjälp...eller i alla fall ett blodstatus-prov eler blodtryckskoll då jag mår riktigt uselt. Men icke.
Jag har ju inte ammat de sista fem åren non-stop...hur sjutton kan hon kallt ta det som att det hör ihop med ammningen nu då?
Kände mig så avhyvlad och dum när jag gick därifrån. Betala 300 kronor för det var inte riktigt vad jag hade tänkt....trodde på fullaste allvar att jag skulle få hjälp.
Berättade om min mamma som haft samma problem i min åldr och som fick livmodern bortopererad, berättade om min ett år äldre syster som ska träffa gyn )dock ett annat sjukhus) imorgon för sina problem, påpekade att detta var nog genetiskt.
Men nope, mitt är hormonellt.
Ta en hormonspiral sa hon. Trots att jag berättade om att jag efter fyra år (man ska ha den i fem) stötte ut den jag hade för fem år sedan efter kraftiga blödningar och blodförlust.
Känner mig bara så dum. Och ohjälpt.
Kan du inte länka in den där Sändaren i sådana fall Anna?? Ska bli intressant att få läsa.
Kramar