Jag har en jättebra insändare från NorrbottensKuriren 09-10-02 som ni ska få läsa nu:
Våra nya Messias är här
Ett stort tack till F-kassans "förträffliga" medicinska rådgivare. Jag blev frisk över en natt.
Läkarkåren kan börja tänka på en lång skön semester. Kanske på en söderhavsö, kanske spela golf på heltid. Ja, det finns ju så mycket de kan göra. För snart behövs de inte mer. Inte sedan F-kassan anställt sina förträffliga "helande" medicinska rådgivare. Tänk bara när de får läkarintyg eller läkarutlåtanden i sin hand, då blir patienter friska över en natt. Visst är det fantasktiskt.
Jag har själv varit med om detta. Har i omgångar sänt in mina läkarutlåntanden och röntgensvar, och blir bara friskare och friskare. Det som är mest fantastiskt är att efter två års sjukskrivning och tre års sjukpension, så blev jag frisk över en natt. Ja, är det inte fantastiskt.
Det fantastiska medicinska utlåtandet var att "det inte finns några medicinska hinder för mig att klara ett arbete på heltid, i ett fyskiskt lätt och rörligt normalt förekommande arbete".
Sjukhus och vårdcentraler, använd er av dessa fantastiska "helare". Använd dem på akuten och intensiven, lägg patienters journaler i deras händer och patienterna blir friska.
Eller varför inte använda dem på operation, då behövs inga operationer mer. Eller varför inte ordna en direktlinje till dessa, så kan ju vi alla ringa direkt och bli friska. Eller kanske ska man ta med "helarna" till bårhuset. Kanske de även kan väcka döda, så de också kan ta ett heltidsarbete, så småningom.
De har inte lyckats bota min värk och sömnlöshet, men ska försöka få ner detta på ett papper, så fixar dom nog det också. Ja, är dom inte fantastiska.
Kära folk, läkaryrket har gått ur tiden. Våra nya messias är här.
Undertecknat: Pånyttfödd och kärnfrisk i Gällivare
--------------------------------------------------
Vad tycker ni? Jag ska nog åka till F-kassan med mina läkarintyg och lägga i händerna på någon handläggare, så man slipper denna värk nån gång....