Hej alla ljuvliga.
Våren...den längtan är stark här med. T.o.m Amelia är trött på vintern. Hon sa här om dagen: "Mamma, nu vill jag att sommaren ska komma så att jag kan göra blommor till dig för jag älskar dig så mycket"...de är för underbara.
Här är det tomt och tyst och städat....Sabina väckte mig i lördags natt, satt på sängkanten och grät så hejdlöst efter Quinton. Så vi gick ner i köket, rotade fram lite foton på vår älskade lurvas och pratade minnen....för henne var Quinton okså en stor trygghet, den familjemedlemen som hon kunde söka tröst hos när vi inte räckte till.
Var nere i hennes rum i källaren nyss och läste ett långt brev till honom. Hon skriver att han var hennes luft som gav henne energi, hennes skratt i allt ledsamt och att han var den som höll ihop denna familjen. Kändes som om mitt hjärta ströps lite...vill ju inte att hon ska känna sig otrygg.
I natt gjorde jag något besynnerligt med min högra axel, så nu har jag fruktansvärt ont...typ vid nyckelbenet...tror jag drog något ur led typ.
Nästa fredag ska jag och mannen gå på Wallmans och käka och ha mysigt. Jag har överraskat honom och bokat och fixat barnvakt, så för första gången på fyra år ska vi vara barnfria, vuxna och förhoppningsvis få uppleva vår tvåsamhet lite för oss själva
Mixela, 8 år...det är ju unga damen redan. Tiden går så otroligt fort. Förstår att hon längtar
TuvaLi, är det inte oerhört jobbigt att behöva ta all medicin jämt? Har ni förresten uppehåll i er medicinering någon gång under ett år? Jag ska ha uppehåll under sommaren, men det är om jag fortfarande ska ha Klorokinfosfaten förstås. Vi ska utvärdera det den 8:e mars hos Reumatologen.
Jag funderar starkt på att påbörja något fysiskt, typ Tai Chi eller liknande. För att vara stilla för mig är visserligen skönt för stunden, men ger tre gånger mer värk i orkeslösa muskler i slutändan.
Reumatologen berättade att jag riskerar att utlösa Fibromyalgi tydligen, var 3:e patient med RA gör det. Ska ta upp med honom då min "vandrande" värk och fruktansvärda perioder av öm hud börjar bli mer intensiva. Vill ju försöka förhindra det eller något.
Anna, vilken fantastisk resa ni ska göra nu. Förstår att det är både spännande och skrämmande på många sätt och vis. Men varje individ i denna tråd tänker på er och håller tummar och tår för att allt ska gå vägen för er. Har du pratat om alternativ behandlng för värken under denna tid och framtida graviditet?
Nä, jag ska inte plåga er med ett världsrekord i lågt inlägg, ska dra på Amelia kläder och ut och shoppa lite mat för veckan.
Varma kramar till er alla och en var