saffe skrev 2010-02-04 18:30:45 följande:
Här var det ingen aktivitet.. För att svara Jo anna: Ja, det kan ta så lång tid innan dom reagerar! En fråga: Tittade på delicatos chokladbollar idag ( 1 "inplastad" chokladboll, inte i kartong) och det stod "kan innehålla spår av mjölk" på.. Det har jag inte sett förut! Någon som vet ifall dom har ändrat i tillverkningen eller om dom bara blivit noggrannare på att märka förpackningen?
Blå Flygare skrev 2010-02-04 19:34:32 följande:
Jag har inte läst på hundra år, så min spontana gissning är att det tillkommit efter att e nya bollarna med mjölk i (sockerfria och med pärlsocker) tillkommit i sortiment.
Det var väl diskussion här kring delikatobollarna och att de fått märkning "kan innehålla spår av mjölk" i somras/höstas nån gång.
Om jag inte minns fel så berodde det på att leverantören av själva chokladdoppet till bollarna hade börjat märka chokladdoppet med "kan innehålla spår av mjölk", men enligt leverantören av chokladdoppet så har de inte ändrat något i tillverkningen av det utan enbart ändring av märkningen och Delikato har inte ändrat något i tillverkningen av bollarna, utan de ska vara lika dana som tidigare. Varför leverantören av chokladdoppet börjat spårmärka även om de inte ändrat något i tillverkningen hade väl Delikato inte själva fått ngn förklaring till. Har de varit ok så att man har kunnat äta dem tidigare så ska de vara ok nu med, har jag för mig att svaret från Delicato blev när nån här inne var i kontakt med Delicato. Om jag inte minns helt fel.