Kära vänner.
Jag har inte skrivit här i tråden på jättelänge, men någon kanske känner igen mig.
Hur som helst, så bara känner jag såhär, kan de inte komma på något mindre plågsam metod att tömma tarmarna på? Undersökningarna i sig är ju inte heller kul, men de är ju ändå ganska korta i tid mätt, och man får ju lite granna så man blir lite snurrig sådär.
Sist nu jag skulle tömma tarmarna ( fick det där medlet som man inte behöver dricka så mkt äcklig vätska, vad det nu heter..), så mådde jag så dåligt att jag började gråta innan jag började bara för jag visste vad som väntade. Sedan tog det väl en 15 minuter bara att lyckas ta mod till mig att dricka det där lilla. Sedan mådde jag så illa, så jag tillslut kräktes efter 1,5 timma. Samma visa morgonen efter då nästa dos intogs.
SOm tur var gick undersökningen att genomföra, tillräckligt mycket hade väl stannat i magen ändå.
Men jag vet ju att jag ska göra detta så många gånger till i mitt liv, och jag vet inte om jag klarar det. Alltså klarar det på det sättet att jag kan behålla det man ska dricka i kroppen så länge att det verkar.
Så nu till frågar: Ni som säkert sitter på så mycket mer info än mig, finns det andra vägar att gå? man man få bli inlagd och få hjälp med detta på annat sätt? vad händer om jag vägrar? eller inte kan helt enkelt? Eller om jag försöker och kommer in till sjukhuset och tarmen inte är ren nog för undersökning?
Lill-tjejen ropar, bäst att sluta skriva...
Kram på er!