Starkast skrev 2009-11-30 10:09:43 följande:
Du har så rätt Har ett jättekrafttfullt läkarintyg, men man ska ju skriva sin egen story också... Jo Adams diabetes är mer kontrollerad nu efter att körteln bakom nästan togs bort. Skulle vara intressant att kolla den lilla detaljen på människor med krånglande diabetes... Lillebror har ju fått Epilepsi. Vi träffa dr. i fredags för att få veta mer om vad det är, prata medicin osv. Själv börjar det ta på kraffterna när vätskan rinner ut. Borde ta droppen varje natt, men vissa kvällar är jag för trött/dålig för att klara av hygienansvaret så då får det vara. Ska om ett par veckor ner till Göteborg för tryckmätning i tunntarmen *ryser* Så kort sagt har vi fullt upp Med dig själv?
Skriv allt det...att du måste ta dropp varje natt, att port-grejen har krånglat, är infektionskänslig och att du varit inne flera ggr för att det blivit stora hål, skriv hur många läkarbesök/provtagningar/turer till apoteket du gjort senaste månaden.
Skriv om värk. Skriv om dina sjuka barn. Skriv om oro, rädsla att aldrig kunna arbeta igen, skriv ned hur en vanlig dag/vecka ser ut. Vem handlar, vem städar, vem fixar med barnen. Hur känner du dig efter en utflykt/tur på stan för ärenden?
Vad har du för vardag, hur mycket fritidsintressen hinner/orkar du med osv osv
Hur såg ditt liv ut innan..intressen,jobb osv...kontra nu?
Du kan inte få hjälp med dropp/rengöring på kvällarna av nattpatrullen då?
När jag förlängde mitt ben så kom hemtjänsten hem och lade om såren...och jag var 25 så man måste ju inte vara pensionär för att få den hjälpen...
Är ju viktigt med näring....ingen näring...ingen ork och ingen tankeverksamhet och till slut ingen gnista heller...
Lycka till med undersökningen. Låter inge´kul...sällan undersökningar i samband med tarmen är skrattretande...
Kram på dig och var inte rädd för att ta hjälp...ibland måste man det för att överleva...
Hoppas det går bättre för barnen framöver nu, utan körtel (vad var det för nåt?) och med en diagnos o rätt mediciner, kram kram