Hej, hej!
Jag är ny här.
För några dagar sedan fick jag reda på att jag är gravid!

Jag har fått diagnosen Ulcerös Proctit och medicinen Asacol. Jag har endast under en kort period varit symptomfri på ca: 17 år...
Min kropp reagerade långsamt på Asacolen men precis när den höll på att ta slut blev jag symptomfri.
Under tiden då min medicin var slut och symptomen återkom blev jag gravid. Nu är jag lite orolig... Hoppas mitt lilla växande liv mår bra där inne.
Eftersom jag har kronisk förstoppning så läker inte såren så lätt...I dag missade jag min läkares telefontid. Hade tänkt fråga honom om jag skulle börja med Asacol igen även om jag är gravid. Men jag får ringa i morgon.
Hur har det gått för er andra under graviditeten?
Har ni kunnat jobba som innan?
Jag arbetar som butikschef och det är otroligt tufft, stressigt och tungt. Vet inte om jag kommer orka med detta och försöka hålla sjukdomen i schack samt försöka ta hand om mig så att bebben mår bra. Vet inte vad jag ska göra... Det är för tidigt ännu att berätta för arbetsgivaren att jag är gravid, tycker jag, det har bara gått några veckor. Jag hade tänkt vänta tills vecka 12-13. Men samtidigt är denna tid i början så viktig och avgörande så jag kanske är tvungen att ta upp det snart ändå.
Tack! Det är skönt att skriva av sig ibland!