X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Öken blomman:GRAAAAAAATTIS!!!! på 25-årsdagen! Ja du att fylla 25 va lite ångestframkallande nästan.... Haha. Jag ser mig själv som 23 år fortfarande... Det bara känns som jag inte är äldre än så. (Fyllde 25 i januari...)Och GRATTIS till viktnedgången oxå! Wow, säger jag bara! Du är ju så gott som nere i din vanliga vikt nu! Då gick det lättare för dig den här gången då? För visst hade du 5 envisa kilon kvar efter Maya?Här va det tvärtom, jag gick ner snabbare efter Emma än vad jag har gjort nu. Då va kilona borta efter 4 månader, och jag fortsatte rasa nåt kilo till. Nu har jag ca 1,5 kg kvar och det har gått 6 månader.Jag har mina teorier om varför det blivit så:1: När Emma va liten låg vi gärna å sov till kl 10-11, vilket betyder att man inte hinner äta lika många mål på en dag som nu när vi går upp ca kl 7.2: Jag ORKAR inte promenera så långt och mycket som jag gjorde när jag bara hade Emma. Jag är helt enkelt för trött...3: Ja jag är ju som sagt TRÖTTARE nu än med bara Emma, och när jag är trött äter jag oxå mer onyttigt, framför allt på kvällarna.Jag kommer ju i mina gamla kläder nu, nästan alla iaf. Men många tröjor är för korta i magen. Brösten är ju ett par storlekar större nu än vad dom vanligtvis är... Jag tror att alla blir förändrade i kroppen efter barnafödande. Men det kanske inte syns så mycket på alla. För min del har det nog mest bara varit positivt. Att få lite bredare höfter är inget jag stör mig på, tvärtom tycker jag att jag blivit mer "kvinnlig" och proportionerlig (hmm blev den stavningen rätt nu?!). Jag har ganska breda axlar och har haft ganska smala höfter i förhållande till axlarna (visserligen rättade det till sig lite redan innan jag fick barn, men det blev nog bättre nu efteråt...) så jag har ingenting negativt att säga! Eller det är väl brösten då kanske... Dom kommer nog aldrig bli som förr. Hade A-kupor, och gick upp till som störst DD under den mest intensiva amningsperioden. Så vi får väl se vad som blir kvar efter jag slutat amma... Haha.
TACKAR!!!!!!!!
min väninna va så söööt i går, hon kom med tårta och blommor, flätade mitt hår och nattade maya!!!jag hade SEMESTER!!!!!!!!!!!
ang vikten så har jag 2 kilo kvar till min ursprungliga vikt som jag hade innan barnafödandet så det känns riktigt gött! 6 månader efter förlossningen med maya låg jag på 58 och det ville inte ge med sig nedåt men sedan blev jag ju gravid med ella....
nu har jag rasat och mina faktorer som spelar in är nog helt enkelt att jag ätit väldigt dåligt ett tag och inget gott på en vecka två veckor.och när jasg väl ätit så har det varit middag och smörgås typ till frukost och kvällsmat, fast det antar jag är fett bildande men men ....
däremot så håller jag med dig, man rör sig mer med första barnet men nu när man har 2 st så orkar man helt enkelt inte!jag tar mej ork om jag kan gå ut med ngn för ensam med maya och en liten ute är inte det lättaste.
Måste även berätta att jag firade med att köpa brun utan sol som jag nu smörjt mi med 2 ggr och det har gett fin fina resultat!
sa inget till gubben men han märkte det nu på morgonen och frågade vad jag gjort, men jag avslöjade inte min hemlis thihi.....
ang brösten så har jag a kupa inget dubbel d:ande här inte!njut av brösten!!!
mina gick ner i vikt efter mjölken försvann!så nu är jag tillbaka med mina "myggbett" som jag kallar dem
men det är ju skönt att tröjorna blir korta för brösten och inte för fett!!!
idag kanske vi ska ut på promenad om min svägerska orkar, vi tänkte gå till centrum en sväng sedan kanske pappa kommer idag, hoppas på att få pengar
vad händer hos er idag??
kram och klapp tack och hej leverpastej!