Hej hej!
Nu har jag tvingats till att börja gå upp tiiidigt om morgnarna. Maken har bytt arbetstider och börjar 7 istället för 9. Det innebär att jag måste gå upp vid 6:30 och ta över Alicia när han åker till jobbet. Hon är en sån där jobbig unge som vaknar typ 6 varje morgon.

Men Emma däremot sover läääänge om hon får. Varför kan inte Alicia lära sig av henne?...
Men det är ändå ganska skönt att gå upp tidigt, för man hinner så mycket. När klockan va kvart över 8 hade jag liksom redan klätt på mig och sminkat mig, gett ungarna frukost och tandborstat dom, dammsugit nedervåningen, kört igång en maskin tvätt, bäddat alla sängar, städat Emmas rum. Och sen klädde jag på ungarna och åkte till dagis. Väl hemma gick jag på promenad (ca 45 minuter). När jag kom hem va jag ut till kaninerna och gav dom mat och vatten, gick in och hängde tvätt, vek torr tvätt. Och sen satte jag mig här i soffan med en tallrik fil och datorn. Och här sitter jag nu!

Ikväll är det handbollsträning igen! Det ska bli kul!
Öken blomman:
Det är inte konstigt om du går upp lite nu eftersom du håller på att sluta röka (men det är ju såklart alltid jobbigt att gå upp, jag vet...). Det blir väl så att man måste kompensera röksuget med annat och då blir det lätt att man tar till sötsaker...
Men det fungerar inte med att ta ett tuggummi eller så ibland?
Hur länge har du hållit upp från rökandet nu?