Hej hej!
Här vare lugnt! Hur är det med er alla?
Här är det helt ok. Men vi får se om jag svarar samma sak imorrn efter kl 19... Jag blev nämligen tillfrågad idag om jag inte kunde va med å spela en handbollsmatch imorrn! Det va kris i Enköpings Division 3-lag inför matchen imorrn... Jaaaa.... varför inte? Det kan ju va kul! Men mina lår har nog nåt helt annat att säga om mitt beslut att tacka ja. Dom är typ heeelt döda. Jag har fått nån sjuklig jävla träningsvärk som aldrig ger med sig. Jag har försökt träna bort värken, men då kommer bara ännu mer. Jag måste verkligen va så sjukt otränad! Jag har iaf köpt Ormsalva som jag ska massera in innan uppvärmningen så får vi se om det hjälper nåt.
För övrigt har helgen varit nyttigare än på länge. I går blev det vin, ost, kex och vindruvor som fredagsmys. Senaste veckorna har det varit en stooor skål godis, så det här va framsteg för att vara mig! Och idag va vi hos sväröfäldrarna. Där blev det fika på eftermiddagen och sen åt vi även middag där. Det enda jag har ätit efter det är en kopp med fil och flingor. *duktiga jag* Tror att träningen har positiv effekt på mitt mat-/godisintag. Nu måste jag ju tänka mer på vad jag äter under dan för att kunna prestera bra på träningen/matchen.
Gud vad jag längtar efter att få tillbaks min vältränade kropp. Inte bara för utseendets skull utan mest för funktionens skull. Alltså att man mår mycket bättre och klarar av att spela handboll utan att få ont överallt efter att ha sprungit en meter...
Jag minns för många år sen när jag höll igång som mest med träningen att jag brukade säga: om jag kunde hålla mig smal utan att behöva träna (då kunde jag inte det, utan gick alltid upp lite om vi hade nåt uppehåll eller så) skulle jag inte träna. Men nu vet jag bättre... Just nu är jag smal (ja, alltså inte pinnsmal, men normal, typ) och otränad. Och nu längtar jag tills jag är vältränad igen, just för att min kropp mår så mycket bättre då. Nu känner jag mig som en gammal stel tant som knappt kan röra sig utan att gå sönder. Så vill jag inte ha det! Jag vill kunna springa helt obehindrat på handbollsplanen som förr och bara ha kul. Det va verkligen BRA att dom drog igång ett damlag igen, för nu har jag en sporre: jag MÅSTE komma iform för att kunna spela. Och handboll är nåt av det bästa jag vet, så det är lätt värt att kämpa för!
Oj oj oj vad jag skrev långt nu! Men vi kan väl säga att jag skriver för alla dessa dagar då det varit så tyst här i tråden...