jenny8503 skrev 2009-12-12 14:08:19 följande:
hej! har fått tid för infomöte i januari på ersta och möte med läkare i början av februari! Ska träffa tommy bergman. Hon jag pratade med i telefonen sa att det inte borde vara ngt problem att få operation eftersom mitt BMI ligger på nästan 40... men är ändå lite nervös... Någon som var på ersta nyligen och vet hur lång tid det tar att få OP efter ett godkännande från läkaren? Eller vet ngt om sjukhuset och de som jobbar där? Om de är bra och så vidare...
Dom sa 3 månader till min när jag var där på bedömning 27/11, men vet en som var där 26/11 som fick till i slutet av Januari, så men vet aldrig=)
Ersta lär vara mycket bra, vad jag hört, och upplevt på bedömning och dietistbesök.
Vänat: I vår familj bjuder alltid den som är värd. Alla gäster frågar förstås innan om dom kan ta med sig något och då har vi chansen att fylla på om det är ngt vi glömt. I år har vi julen hos oss och vi ska slå på stort vad gäller maten, men har istället gemensamt beslutat att bara barnen får julklappar (massor av barn i släkten). Är vi värdar kommer vi att bjuda även om jag själv inte äter, för oss går det alltid runt. Min mamma bjuder alla på annandags-bio, min moster har middag på juldagen osv osv...