X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Halloj!Nu är jag med igen. Har haft det så risigt ett tag och inte ser det bättre ut framöver. Har varit tvungen att sänka mitt medicinintag och jag har så ont!Var uppe i det fina dagsintaget: 6 tramadol, 6 alvedon, 4 tryptizol och 2 paraflex. Hmmm magen och psyket tar stryk. Insåg att detta inte är rimligt och att jag måste ner på halvtid igen.Träffade FK förra veckan och hon berättade att jag inte längre är berättigad sjukpenning. What???Jo för vi har ju två sjuka barn och får VB för dem (inte fullt vb kan tilläggas). Ja men min man har ju gått ner i tid med hjälp av det och vi funderar på att ta hemhjälp för de pengarna eftersom jag inte orkar vara hemma ensam med dem hela tiden och inte orkar sköta dem och hemmet samtidigt.Vad tusan ska man göra. Hur kan de tro att en som är sjukskriven ska kunna gå ner i tid för att sköta sina sjuka barn?? Det håller ju inte. Är det någon som har råkat ut för samma? Jag tror att detta kan vara en fråga för DO för detta är ju inte jämställt. Varför kan inte min man få gå ner i tid i stället för mig?Kram till alla stackars smärtisar (en mjuk)
Hej!
Usch vad bläigt! Så då räknar de att vårdnasbidraget är du som tar o inte mannen trots han gått ner i tid eller vad?
Vill tipsa på denna tråd igen om hemtjänsten ang lite hushållsarbete.
Det var lätt för mig att få fast jag är ju ensamstående med värk o jag vet inte hur de bedömer när man är 2 föräldrar. Men när du samtidigt har krävande barn som inte är friskt så kanske det kan väga in. Får hjälp med städ o tvätt av lakan o handukar främst. Hemtjänst är ju kommunen o inte fk som avgör så inte alls lika krångligt