Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Medlemstrådar
  • Vikt & hälsa
  • Nytt år = Ny livsstil
Vikt & hälsa - Medlemstrådar
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Vikt & hälsa
Medlemstrådar
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Nytt år = Ny livsstil

Lör 2 jan 2010 22:45 Läst 1675 gånger Totalt 59 svar
    Lill Mamsen
    Visa endast
    Jag har nu bestämt mig för att försöka förändra mitt liv gällande hela min livsstil. Det har blivit alltför mycket frossande i godsaker och för lite träning. För att lyckas behöver jag göra en helomvändning.

Jag har sådant godissug så för att kunna undvika det måste jag sluta helt i alla fall för en tid. Jag har sagt att jag inte ska äta godis, chips, fikabröd, dricka läsk eller alkohol under hela januari. Ingen rökning heller.

På nyårdagen började jag med att äta sjukhussoppa som jag ska göra i en vecka nu. Jag måste se snabba resultat för att bli motiverad. Har ätit det förut och då gått ner ca 4 kg men tyvärr gått upp dem lika snabbt, vilket jag inte tänker göra denna gång.

Jag har skrivit upp ett tränings/promenadschema som jag ska försöka följa så gott det går.

Jag är rädd för att jag kommer att halka dit ganska snart igen. Har ju satt upp så mycket mål att det är som gjort för att bryta dem. eftersom ingen tror på mig denna gång heller så är det en sporre för mig att visa dem att nu j*vlar.

Slutmålet för mig är att gå ner 10 kg till sommaren. Sen har jag en massa delmål på vägen. Första målet är att komma ner till inskrivingsvikten på MVC när jag fick mitt andra barn (det är nu 1 år sen och jag har fortfarande kilon kvar).

Vad tänker ni förändra och hur gör ni för att nå era mål och vilka mål har ni? Skriv och berätta.
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    1. «
    2. ‹
    3. 1
    4. 2
    5. 3
    6. 4
    7. 5
    8.  
    9.  
    10. ›
    11. »
    1. Lill Mamsen
      Visa endast
      Tors 14 jan 2010 08:25
      Ska skriva något positivt också Igår simmade jag 35 längder (var meningen 50 men jag hann inte) och tittade på när syster åt chips, choklad och drack dricka mitt framför ögonen på mig utan att ens bli sugen Så någonting har jag vunnit på detta i alla fall. Dessutom hade jag minskat 2 cm på låren, 1 cm kring stussen och 1 cm i midjan, resten har stått still sen förra veckan.
    2. Juno
      Visa endast
      Tors 14 jan 2010 14:35
      Lill Mamsen skrev 2010-01-14 07:55:05 följande:
      Jaha nu har jag fått domen och jag önskar att jag aldrig ställt mig på den där j*vla vågen. Har gått upp 0,5 kg . Sa igår kväll att jag var nöjd bara jag gått ner ett eller stått still, men att ha ökat. Vet inte om det kan vara muskler eftersom jag tränat och så och jag känner mig ju mindre, men det kanske bara var inbillning ändå. Ja nu blir det inte lika lätt att stå emot när man vet att det inte ger nåt i alla fall. Jag som skulle in och handla nya kläder idag, känns ju surt nu. Ursäkta min negativitet........Kanske man ska testa GI ändå. Hur går det för dih Juno?
      Att man gå upp kan bero på så mycket. Att man bildat muskler, ska ha mens...

Koncentrera dig på måtten.

Jag har inte vägt mig mer sen igår men då hade jag gått ner 0,9 kg. GI funkar bra för mig, framför allt blir jag mätt och sötsuget minskar. Det är kanske något att fortsätta med nu när du inte äter soppa 3 ggr om dagen {#lang_emotions_wink}
    3. Lill Mamsen
      Visa endast
      Tors 14 jan 2010 17:59
      Juno skrev 2010-01-14 14:35:41 följande:

Har du gått ner 0,9 den sista veckan då eller? Om man kör Gi ska man utesluta alla kolhydrater då eller hur går det till? Är det bara i början kanske? Jag känner att jag inte har ork och tid att träna så mycket jag vill. Därför måste jag väl satsa extra på kosten istället.
    4. Juno
      Visa endast
      Tors 14 jan 2010 20:23
      Om man vill köra GI är det bästa att köpa en bok eller bli medlem i giviktkoll.se (300 kr för 3 månader) eftersom det är svårt att få koll på vad det innebär genom att läsa inlägg i ett forum. Men i korthet så har GI-metoden tre faser:

Fas 1 rivstart: Här utsluter man allt socker och mjöl (bröd pasta mm) men också ris, gryn, potatis, frukt, mjölk och yoghurt. Man äter ägg, kallskuret, ost, bacon, fisk, kött kyckling och olika sortes fett (grädde creme fraiche majonäs, olja smör) Och mängder av grönsaker som tillagas istället för tex pasta. Ikväll åt jag gräddstuvad vitkål till köttbullarna {#lang_emotions_smile} Fas 1 varar 2-6 veckor

Fas 2 nystart: Här kan man äta lite mer kolhydrater, typ en fullkornsmacka eller fiberhavergrynsgröt till frukost, eller långsamma kolhydrater till middag (tex mathavre eller quinoa) En frukt kan också rymmas. Fas 2 varar tills man nåtmålvikt

Fas 3: äter man som vanligt men väljer mycket grönsaker och långsamma kolhydrater (fullkorn) Tanken är att fas 3 ska vara livslång

Poängen är att man håller blodockret på jämn nivå oh inte blir så sugen och hungrig
    5. Juno
      Visa endast
      Sön 17 jan 2010 09:27
      Hur går det? Ni har väl inte gett upp?{#lang_emotions_dreamer}

Själv har jag gått upp 1 hg {#lang_emotions_yell} Men minskat 4 cm i midjemått.

Nåja, bryt ihop och gå vidare, som de säger
    6. Lill Mamsen
      Visa endast
      Sön 17 jan 2010 13:19

Har haft en svacka nu då jag varit sur och deppig men jag hoppas på att det vänder snart. Har ändå lyckats hållt mig ifrån det jag förbjudit mig själv, men känner att jag börjar ersätta det med annat istället som är minst lika dåliga.

Träningen har inte hunnits med heller men jag har gått och gjort de övningar jag ska åtminstone. Jag har trots allt gått ner 3 kg sammanlagt nu.

Sambon börjar bli trött på mitt viktsnack nu och kretsandet kring mat och träning. jag vill att vi ska göra detta tillsammans för jag tror att det blir enklare då, men han visar inte så stort intresse. så jag fortsätter att köra mitt race men ska försöka tänka på att inte prata så mycket om det här

Imorgon börjar skolan och jag är rädd för att tiden kommer bli ännu mer knapp då för promenader och träning. Men jag tror att jag kommer att satsa mer på promenader nu faktiskt. Dels ger det mer förbränning och så får jag komma ut i friska luften. Ska börja gå på kvällarna nu och hålla koll med stegräknaren. Skulle vilja ha lite mer koll vad jag stoppar i mig, så att jag gör av med mer än jag får i mig. Funderar på att gå med i viktklubb, men jag vet inte. Tycker det är så svårt att hitta bra och varierande mat som alla kan äta.

Tror inte GI är något för mig faktiskt, men kanske testar det sen om inget annat fungerar.

Jag har nu 5 kg kvar till min målvikt fram till sommaren vilket inte är så mycket egentligen. När jag har tänkt på att ta den där semlan, chipsen eller vad det nu är så har jag tänkt så här: Ska jag bryta detta nu när jag kämpat så hårt och kommit en bra bit på väg? Då kommerjag snabbt gå upp de där kilorna igen och så är jag tillbaka på ruta ett. Då står jag ut den dagen och sen börjar ju en ny.

Har du hållt dig till GI Juno?

7. Juno
      Visa endast
      Sön 17 jan 2010 16:34
      Se det långsiktigt. Det är 20 veckor till midsommar och du vill gå ner 5 kg. Det innebär 2,5 hg i veckan. Det ska väl inte vara omöjligt? {#lang_emotions_smile}

Ja jag kör GI och tycker att det är jätteenkelt. Man får ju äta allt som inte innehåller kolhydrater. Jag frossar i brieost och chokladmousse. Saknar inget utom, ölen på fredagseftermiddagen {#lang_emotions_wink}

Mat som alla kan äta... Jag lägger ner rätt mycket tid på att kolla på matsidor (arla, tasteline, ica, coop mfl) och anpssar recepten som jag vill ha dem. Familjen äter samma mat plus kolhydrater. Alla mår ju bra av nyttig mat.

På arla.se finns veckomenyer där en av dem är smalmat

Måndag
      Krämig sockerärtssoppa
      Tisdag
      Grekisk kyckling
      Onsdag
      Sallad på rostade rotfrukter och skinka
      Torsdag
      Ansjovisfisk
      Fredag
      Indisk grönsakspytt
      Lördag
      Räkor med dill och pepparrot
      Frusen hallonvanilj
      Söndag
      Porterbiff

8. Fröken Lilo
      Visa endast
      Mån 18 jan 2010 15:33
      Har varit i en svacka själv sen i torsdags ungefär. Varit väldigt stressat på jobbet  vilket definitivt smittar av sig på min inställning till dett projekt. Får liksom bara lust att krypa ner under täcket och svulla i kolhydrater (till skillnad från de lyckliga som går ner i vikt av att stressa). Tog mig till gymmet för två styrkepass, plus att det blev en del promenader. Inte optimalt, men helt OK ändå. Nya tag fr.o.m. idag.

Känner igen mig i det där att sambon tröttnar på viktsnacket, det gör min också.  Han är lite emot hela grejen faktiskt, vilket gör att det blir svårare.
    9. Lill Mamsen
      Visa endast
      Mån 18 jan 2010 16:03
      Fröken Lilo skrev 2010-01-18 15:33:06 följande:
      Har varit i en svacka själv sen i torsdags ungefär. Varit väldigt stressat på jobbet  vilket definitivt smittar av sig på min inställning till dett projekt. Får liksom bara lust att krypa ner under täcket och svulla i kolhydrater (till skillnad från de lyckliga som går ner i vikt av att stressa). Tog mig till gymmet för två styrkepass, plus att det blev en del promenader. Inte optimalt, men helt OK ändå. Nya tag fr.o.m. idag.Känner igen mig i det där att sambon tröttnar på viktsnacket, det gör min också.  Han är lite emot hela grejen faktiskt, vilket gör att det blir svårare.
      Ja vi verkar vara i samma situation du och jag. När jag blir deppig eller stressad så vill jag också lägga mig under täcket och frossa. Men som du säger, nya tag från idag nu för jag börjar känna mig peppad igen. Har varit ut på en lång promenad på dagen och ikväll är det planerat för träning. När jag har hemstudier ska jag gå en långpromenad tänkte jag, behöver frisk luft för att rensa hjärnan när man bara sitter och läser hela tiden. Nu är ju sambon hemma med barnen också, så det är ju optimalt läge

Juno skrev 2010-01-17 16:34:04 följande:
      Se det långsiktigt. Det är 20 veckor till midsommar och du vill gå ner 5 kg. Det innebär 2,5 hg i veckan. Det ska väl inte vara omöjligt? Ja jag kör GI och tycker att det är jätteenkelt. Man får ju äta allt som inte innehåller kolhydrater. Jag frossar i brieost och chokladmousse. Saknar inget utom, ölen på fredagseftermiddagen Mat som alla kan äta... Jag lägger ner rätt mycket tid på att kolla på matsidor (arla, tasteline, ica, coop mfl) och anpssar recepten som jag vill ha dem. Familjen äter samma mat plus kolhydrater. Alla mår ju bra av nyttig mat. På arla.se finns veckomenyer där en av dem är smalmat Måndag Tisdag Onsdag Torsdag Fredag Lördag Söndag
      Haha nä om man ser det så att det är 2,5 hg i veckan så är det ju löjligt lite, så det ska jag väl fixa jag är så kräsen med mat och prövar inte så mycket nytt och brie och chokladmousse låter inte så lockande för mig tyvärr men grekisk kyckling, porterbiff och indisk grönsakspytt lät ju lockande. Jag älskar kött. Men jag ska nog kolla upp en del recept och förnya mig lite. Är ju tråkigt att äta samsamma hela tiden.

Vad har ni för mål förresten, hur mycket har ni kvar att gå ner?
    10. Juno
      Visa endast
      Mån 18 jan 2010 18:41

Så bra att ni är på banan igen. Mamsen - brie och chokladmousse passar nog bara den som inte äter kolhydrater {#lang_emotions_wink} Men annars finns det många goda recept på många sidor på nätet. Har du gjort en veckoplanering? Du kan väl lägga ut den här när du är klar så att vi andra kan fuska och kopiera den

Hur många kilon jag har kvar? Ni dör väl om jag säger det {#lang_emotions_sealed} Första målet är -10, ha 6,4 kilon kvar och det tror jag att jag har uppnått i v 6. Sen hoppas jag på -15 kilon till fram till midsommar. Därefter har jag 15 kilo kvar till BMI 25 (normalvikt)

Har i två år käkat mediciner som har viktökning som biverkning. Jag gick under den tiden upp 35 kilon {#lang_emotions_yell}

Ny vecka och nya utmaningar. Denna veckan ska jag börja med promenader och komma upp i minst 6000 steg om dagen.

11. Lill Mamsen
      Visa endast
      Mån 18 jan 2010 19:08
      Juno skrev 2010-01-18 18:41:10 följande:
      Hur många kilon jag har kvar? Ni dör väl om jag säger det  Första målet är -10, ha 6,4 kilon kvar och det tror jag att jag har uppnått i v 6. Sen hoppas jag på -15 kilon till fram till midsommar. Därefter har jag 15 kilo kvar till BMI 25 (normalvikt)Har i två år käkat mediciner som har viktökning som biverkning. Jag gick under den tiden upp 35 kilon Ny vecka och nya utmaningar. Denna veckan ska jag börja med promenader och komma upp i minst 6000 steg om dagen.  
      Ja då har du en del att stå i Och här sitter jag och gnäller, sorry :-/ Men det är bara att kämpa på nu och inte halka dit igen. Har du några belöningar när du uppnått målet? Jag har förut när jag kämpat gett mig själv belöningar när jag nått mina delmål t.ex. köpa ett par nya byxor, klippa mig o.s.v. Ibland har jag fått sambon att ge mig nåt när jag uppnått det jag vill

Så du kör också med stegräknare, för det gör jag med. Men jag tycker att den visar så lite, så jag undrar om den missar några steg, hehe. Idag har jag gått 5000 steg och då har jag ändå varit på en långpromenad på ca 4,5 km. Konstigt nog så visar stegmätaren att jag gått 3 km och jag har ställt in den på 60 cm per steg. Det kan ju inte va möjligt för jag vet att jag gått längre.  Om man ska gå ner så ska man ju gå 10 000 steg har jag hört, men det är ju nästintill omöjligt. Har max kommit upp i 7000. Hur ska man få tid att gå så mycket, man har ju annat att göra också...
    12. luvah33
      Visa endast
      Mån 18 jan 2010 19:14
      Först och främst: heja heja! :) 

Mitt första mål är att sluta med godis, sen mitten av november har jag ätit sån skit fem gånger och det är VERKLIGEN INTE likt mig som är (har varit?) sockerberoende och utan större problem har kunnat äta hur mycket godis som helst. Att komma ut på promenader varje dag är ett annat mål jag har, det går lite sämre med det men det går ändå hyffsat :)

Nästa mål blir att minska lite på mat i det stora hela, och att gå lite längre promenader. 

Jag väger lite drygt dubbelt så mycket som jag borde, men jag tar det lugnt. Ingen större idé att försöka stressa mig ner i vikt - det har ju inte fungerat någon av de hundratals gångerna jag försökt innan..
    13. Fröken Lilo
      Visa endast
      Tors 21 jan 2010 15:35
      Hej tjejer, hur går det för er med maten och träningen?

Här går det OK; har varit duktig och enbart ätit nyttigt hittills denna vecka, även om det kanske blivit i lite stora mängder. Har varit väldigt hungrig både igår och idag, så det har blivit rejäla mellanmål. Men, jag äter hellre lite extra mellis än glufsar i mig onyttigheter på kvällarna. :)

Igår tränade jag styrka, och övriga dagar har det varit promenader, inkl. idag. Imorgon styrka och på lördag drar jag på solsemester. Då blir det med all säkerhet några tennistimmar, jogging på strandpromenaden och en del längder i poolen - härligt!

Vägde mig för övrigt häromdagen, 67 kilo. Målet är nu att först gå ner till 65 under februari och sedan till 63 i mars. Borde jag väl klara, eller vad tror ni?
    14. Lill Mamsen
      Visa endast
      Tors 21 jan 2010 20:21

Här går det fint och jag har gått ner 3,5 kg så sakta men säkert går det neråt i alla fall Huvudsaken jag gått ner något eller att jag åtminstone står still och inte går uppåt. Jag har tränat nu på kvällen och igår simmade jag, så skönt. Och idag anmälde jag mig till en buggkurs som börjar på söndag Planen för mig nu är:
      Mån: Träning cykla 30 min sen övningar för bröst, mage och rygg
      Tis:
      Ons: Simma 1 km
      Tor: Träning cykla 30 min sen övningar för biceps, triceps och axlar
      Fre:
      Lör:
      Sön: Bugga 1 tim

Ska försöka gå så mycket jag hinner och orkar

Det borde du klara Anne Lise är ju svårt att veta hur fort det kan gå nu när du inte vägt dig innan. Men har man inte så mycket att ta av tar det ju längre tid.

15. Juno
      Visa endast
      Lör 23 jan 2010 20:06

Hej på er!

Vad duktiga ni är!
      Jag har haft lite strul med andelen fett och kolhydrater, käkade för mycket av båda och gick upp ett kilo. Nu är det åtgärdat (-1 kg idag) och bara att köra igen

16. Lill Mamsen
      Visa endast
      Sön 24 jan 2010 15:36

Igår stod jag inte ut med detta leverne längre, p.g.a¨. en del personliga problem, stress och att jag blivit sjuk typ influensaliknande symtom och att det var lördag. Så fr.o.m. nu kommer jag att käka godis och sånt på lördagarna, får se hur det går.

Bra Juno att du kommit igen och fått bort det du gått upp. Man får nog räkna med lite upp och nedgångar i detta. Det viktigaste är att fortsätta kämpa och inte ge upp. Man får ta nya tag helt enkelt och gå vidare.

17. Juno
      Visa endast
      Mån 25 jan 2010 08:40
      Lill Mamsen skrev 2010-01-24 15:36:37 följande:
      Igår stod jag inte ut med detta leverne längre, p.g.a¨. en del personliga problem, stress och att jag blivit sjuk typ influensaliknande symtom och att det var lördag. Så fr.o.m. nu kommer jag att käka godis och sånt på lördagarna, får se hur det går. Bra Juno att du kommit igen och fått bort det du gått upp. Man får nog räkna med lite upp och nedgångar i detta. Det viktigaste är att fortsätta kämpa och inte ge upp. Man får ta nya tag helt enkelt och gå vidare.
      Krya på dig, nya tag när du blir frisk igen
    18. Juno
      Visa endast
      Ons 27 jan 2010 07:59
      Hur mår du mamsen?

Och hur går det för er andra? Här går det lite trögt, men -0,3 sedan lördag {#lang_emotions_undecided}
    19. Lill Mamsen
      Visa endast
      Fre 29 jan 2010 20:49
      Oj här har man inte skrivit på länge nu, inte lika kul att skriva när ingenting går som det ska. Jag har varit sjuk hela veckan och haft det hektiskt med första veckan i skolan, plus sjuka barn, suck. Men nu börjar jag nog bli på bättringsvägen "hoppas". Tror jag haft/har influensa för jag har aldrig varit med om värre förkylning. Väldigt ont i kroppen, frossa, ont i halsen, hosta, täppt i näsan som aldrig förr, ingen smak alls. Har inte kunnat träna alls. Tröstätit godis för jag tyckt så synd om mig själv Ja jag hoppas jag blir frisk tills måndag så jag kan ta tag i allt igen. Känns inge bra detta. Hade gått ner 4 kg innan det här började, får se var jag hamnar efter veckans slut. Men har inte kunnat äta så mycket i alla fall så det kan väl inte ha hänt alltför mycket. Ny tag när jag blir frisk.

0,3 kg är väl bra Juno på bara några dagar, stirra dig inte blind på vågen, lätt att man gör det ju. Huvudsaken man inte går uppåt i alla fall. Tränar du nåt?
    1. «
    2. ‹
    3. 1
    4. 2
    5. 3
    6. 4
    7. 5
    8.  
    9.  
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Du är inte inloggad, du måste vara inloggad för att svara på inlägg eller starta trådar!

Logga in här!
Laddar...
Du har loggat in med Facebook Connect,
för att gå vidare måste du välja ett användarnamn.
Användarnamn
Hämta min profilbild
Fortsätt
Logga in för att starta trådar eller skriva inlägg i forumet.
Logga in snabbt och anonymt
med ditt Facebook-konto
eller
E-post:
Lösenord:
Logga in automatiskt på denna dator
Logga in
Glömt ditt lösenord?
Bli medlem »

Innehåll

Vi rekommenderar

Testfakta Bästa och sämsta blöjorna.

Min förlossning Allt om andras förlossningar.

Hon får platt mage Följ GrönaDruvans mag-kamp

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Carmen och Magnus är BVC-sköterskor på Lillugglans BVC. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorskorna Jenny och Aleksandra har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

FörlossningsrädslaStäll din fråga

Rädd att föda? Fråga specialist på Ekens barnmorskemottagning.

Missa inte ANNONS

Vinn lyxdag

Vinn lyxdag med två väninnor och låt Åhléns Personal Shopper lösa era problem med sommarens look.Få outfits för totalt 10 000 KR.

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
    • Medlemstrådar
      • Senaste inläggen
      • Allmänna
        • Anonym
        • Blandat
        • Hobby
        • Nöje
        • Orter/Områden
        • Religion
        • Samhälle
        • Släktforskning
        • Vikt & Hälsa
      • Föräldrar
        • 2003
        • 2004
        • 2005
        • 2006
        • 2007
        • 2008
        • 2009
        • 2010
        • 2011
        • 2012
        • Barn med speciella behov
        • Blandat
        • Ort/Område
        • Skolbarn
        • Småbarn
        • Tvillingföräldrar
      • Föräldrar med funktionsnedsättning
      • Planerar barn
        • BIM-listor
        • Blandat
        • Ort/Område
        • Svårt att få barn
        • Äggdonation
      • Väntar barn
        • BF - April
        • BF - Augusti
        • BF - December
        • BF - Februari
        • BF - Januari
        • BF - Juli
        • BF - Juni
        • BF - Maj
        • BF - Mars
        • BF - November
        • BF - Oktober
        • BF - September
        • Blandat
        • Grav.komplikationer
        • IVF
        • Orter/Områden
        • Tvillingar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • 15 år - Får inte ha en pojkvän för mina föräldrar
    • Orimlig begäran eller är jag en surkärring?
    • Men ursäkta för att jag troligtvis ligger på bb när ditt barn ska döpas...
    • Varför skall jag vara försörjningsskyldig för min sambo?!
    • Varför säger tjejer "Min sambo"?
    • Att göra någon arvlös
    • Inte bjuden på möhippa, besviken och ledsen
  • Mest lästa bloggarna
    • Mina diktkort
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Från cup till dl
    • Anna's blogg
    • Husmorstips
  • Mest sedda klippen
    • Time flies 1 1 Wiwa

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2012 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm