Hej Annamaja
Här har vi minus 20 men idag är det vilodag för mig, tränade igår nämligen.
Alltså en grej som retar gallfeber på mig är att jag verkligen aldrig får träningsvärk i magen, trots att jag tränar den massor? Är det bra eller dåligt? Själv tänker jag lite som så (vet inte om det är logiskt dock) att om man känner träningsvärk då har det liksom "tagit" hehe :P
En annan sak, aptiten har ökat betydligt mycket mer nu när man tränar, vilket faktiskt ibland känns lite märkligt, men jag äter i princip dubbelt så mycket nu. Vilket gör att jag försöker dra ner på ätanden, men det resulterar i att man blir illamåendes av hunger. Kan man verkligen äta så mycket när man tränar utan att bli fet? Jag undviker allt som heter bröd och pasta nu. Äter mycket sallad och kött.
Förstår att det inte lockar att träna när det är så kallt, men tänk på hur jäkla bra det faktiskt känns efteråt!
Tänkte på en sak till där du undrade hur ofta/ mycket man kan/får träna. Om man vill träna oftare än varannan dag så kan man nog göra det men då att man kanske tränar olika delar av kroppen, så att man liksom en dag tränar överkroppen bara och nästa bara benen? Vet faktiskt inte, själv varierar jag inte så mycket på träningen, men det blir nog det om jag verkligen ledsnar på att träna och tycker dte blir tråkigt att träna samma sak hela tiden. hehe
Men än så länge går det bara bra, tränar först konditionsträning sen kör jag styrketräning och tränar i princip hela kroppen, både över och nederkropp. Har upptäckt nu att jag klarar/ orkar mycket mer med träningen, såsom att lyfta tyngre osv.. Sen börjar det synas lite lite smått på kroppen, låren börjar exempelvis bli fastare. Men magen märker jag ärlgit talat ingen större skillnad på. *suck* Mitt problemområde är som magen. Om jag lägger på mig så är det första det lägger sig på, magen. Nu blev det här långt, sorry!