emmgus skrev 2010-01-16 06:42:15 följande:
nu ställde jag mig på vågen o hade gått till 61,4, de e inte de jag vill! bu får jag ta tag i de här! hur gör ni andra med s,åbarn för o hinna laga?
Tycker inte man lagar nåt annorlunda än det man lagar till övriga familjen. Jag äter kött/fiskrätten som övriga familjen äter plus keso och sallad. Keso finns ju i burken. Salladen tar ju lite tid att förbereda för jag vill helst ha den färsk varje måltid, annars kan man ju göra en större laddning som räcker ett par dar iaf.
Har jag riktigt ont om tid så slänger jag en hel broccolistjälk i en kastrull och kokar till köttet.
Det som dock är superviktigt för mej att ha hemma alltid är keso, ägg, majonäs, fetaost i olja, oliver, småostar (typ babybel eller buko) tomat&gurka och rökt skinka. Med dom grejerna kan man lätt svänga ihop en frukost, lunch eller mellanmål utan att behöva laga ihop nåt varmt.
Mina lunch/middagastips som jag och familjen ätit den här veckan:
Ugnsgratinerad stekt köttfärs med creme fraiche och ost + sallad
Tonfiskröra med ägg, keso, majonäs, rödlök och sallad.
Grillad kyckling med sallad och fetaost
Laxfilé i ugn med grädde, oliver och ost + sallad
Köttbullar med coleslaw
Räkomelett
Rödspättarullar med räkor, löjrom(pyttelite) dill och grädde in i ugnen
Kycklingklubba (från stinas kyckling) med kokt broccoli
Frukostarna blir oftast kokt ägg med smör eller majonäsklick, keso, rökt skinka och gurka/tomat
Jag är ganska hungrig och sugen på kvällen så jag äter alltid sen frukost vid tio, mellanmål klockan tolv, lunch halv fyra när familjen kommer hem och middagen sent typ vid åtta-nio. Då behöver jag inte bli sugen framför tv:n
Hoppas du fick nåt tips!