Idag tog jag mig i kragen och ringde min FK-handläggare inför utförsäkringen. Vi hade ju pratat om det där med om jag skulle ta föräldraledigt och E semester för att få ihop det, men varken jag eller min fk-handläggare har fått någon klarhet i om föräldrapenning under tiden som jag är utförsäkrad skulle skydda min sgi. I alla fall så lugnade hon, som vanligt ner mig rejält. Hon berättade att det där med arbetsförmedlingen går att anpassa till att jag gå ett besök där 1 gång per vecka, eftersom det är helt individuellt anpassat. Så hon ska skicka en kallelse för gemensamt besök dit.
Dessutom har mitt datum flyttats fram 10 dagar, vilket kändes som rena lottovinsten!
Men det bästa var att hon kunde meddela att min arbetsgivare (hela stora organisationen, inte just min egen chef) har låtit meddela att samtliga anställda kommer att beviljas tjänstledigt för att delta i AF-programmet och vara inskrivna på AF under utförsäkringstiden. Vilken lättnad!!!! Jag hade ju långa listan med telefonsamtal som skulle göras annars, t ex ringa facket och prata med min nya chef (nervöst!) om hennes inställning och så.
NU kan jag äntligen tänka att jag kan ta tag i min psykiska och fysiska hälsa igen, när jag känner gott hopp om att fortsätta bo kvar i vårt hem och förhoppningsvis ha min försörjning klarad även i framtiden!
justine:
känner så igen mig i ditt sista inlägg! Jag har inte några som helst marginaler och min fundering är om medicinering skulle kunna hjälpa mig att undvika dom värsta svackorna och ge mig lite mer att ta av.
Skönt att det gick bra hos sjukgymnasten!