Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Medlemstrådar
  • Vikt & hälsa
  • Mitt nya liv tråd 7
Vikt & hälsa - Medlemstrådar
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Vikt & hälsa
Medlemstrådar
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Mitt nya liv tråd 7

Tis 2 mar 2010 16:25 Läst 11315 gånger Totalt 466 svar
    miss Y
    Visa endast
    Hej tjejer!!
    Dags att göra en ny tråd upptäckte jag.

Välkomna!! Här diskuteras allt ifrån vikt, motion, mat, barn, graviditeter och allt annat mellan himmel och jord som hör vardagen till {#lang_emotions_smile}
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    1. «
    2. ‹
    3. 40
    4. 41
    5. 42
    6. 43
    7. 44
    8. 45
    9. 46
    10. ›
    11. »
    1. Maddisen80
      Visa endast
      Tis 26 jul 2011 20:51
      Hej jag lever men mår inte så bra men försöker kämpa
    2. TreSmåHjärtan
      Visa endast
      Tis 26 jul 2011 21:28
      Mayasmamma skrev 2011-07-25 22:05:35 följande:
      Ååååh beundrar dig, orka med 3 ungar!!!! Hatten av för dig! Här har man börjat jobba heltid och gör hår/ nagelförlängningar på fritiden, kolla hfmsidan www.bling.n.nu brinner ju för sånt. Annars är det potträning, semester och vardagliga ting som för oss alla. Har du gjort könsul nu så du vet att det är pojke? Hade m velat ha en liten son ;) just nu har jag så mykt att göra så jag orkar inte med en 3:dje. Vi har det bra, har inte orkat med nätet dock, har räckt med Facebook;) hur är det med alla här i tråden? Är alla kvar eller finns det fler som mig? skönt att jag hittade tillbaka, har liksom saknat tråden!

Vi får väl se om jag orkar med 3 st. Det vet jag ju inte än!Tungan ute Jorå, på nåt sätt så måste det ju funka.

Vi har inte gjort köns-ul. Vi fick veta på rUL va det va för nåt. Först undersökte en barnmorska "under utbildning" mig, och hon såg att det va en kille. Sen kom en "riktig" barnmorska och kollade allt igen och hon såg oxå kille. Sen va vi på ett extra ul p g a att dom hittade en blåsa huvudet (vilket med största sannolikhet inte är något att oroa sig för), och han såg oxå kille. Så vi känner oss rätt säkra på den saken.Flört  

Roligt att du hinner med att jobba med roliga saker på fritiden. Du funderar inte på att börja med det på heltid om du nu brinner så mycket för det?Glad Måste va kämpigt med ett heltidsjobb OCH jobb på fritiden, eller?Glad  
      Emma 28 september 2007, Alicia 1 juni 2009
    3. Mayasmamma
      Visa endast
      Ons 27 jul 2011 09:34
      Maddisen80 skrev 2011-07-26 20:51:56 följande:

Hej!  skönt att höra att du kämpar på det är demsom vinner i längden! Kraaam
    4. Mayasmamma
      Visa endast
      Ons 27 jul 2011 09:47
      TreSmåHjärtan skrev 2011-07-26 21:28:01 följande:
      Mayasmamma skrev 2011-07-25 22:05:35 följande:
      Ååååh beundrar dig, orka med 3 ungar!!!! Hatten av för dig! Här har man börjat jobba heltid och gör hår/ nagelförlängningar på fritiden, kolla hfmsidan www.bling.n.nu brinner ju för sånt. Annars är det potträning, semester och vardagliga ting som för oss alla. Har du gjort könsul nu så du vet att det är pojke? Hade m velat ha en liten son ;) just nu har jag så mykt att göra så jag orkar inte med en 3:dje. Vi har det bra, har inte orkat med nätet dock, har räckt med Facebook;) hur är det med alla här i tråden? Är alla kvar eller finns det fler som mig? skönt att jag hittade tillbaka, har liksom saknat tråden!

Vi får väl se om jag orkar med 3 st. Det vet jag ju inte än!Tungan ute Jorå, på nåt sätt så måste det ju funka.

Vi har inte gjort köns-ul. Vi fick veta på rUL va det va för nåt. Först undersökte en barnmorska "under utbildning" mig, och hon såg att det va en kille. Sen kom en "riktig" barnmorska och kollade allt igen och hon såg oxå kille. Sen va vi på ett extra ul p g a att dom hittade en blåsa huvudet (vilket med största sannolikhet inte är något att oroa sig för), och han såg oxå kille. Så vi känner oss rätt säkra på den saken.Flört  

Roligt att du hinner med att jobba med roliga saker på fritiden. Du funderar inte på att börja med det på heltid om du nu brinner så mycket för det?Glad Måste va kämpigt med ett heltidsjobb OCH jobb på fritiden, eller?Glad  

Naaaaw dåär det verkligen en pöjk.-) Sann lycka!! Har ni funderat på något namn?
      Hade en 3 månaders här på besök igår, han var såååå sööööt!! Måste erkänna att jag blev enormt bebissugen, men sen när jag ser maya och amira hur de lever vilt här hemma så ångrar jag mig genast. hihi..kanske sladdis ist då. Blåsa på huvudet, är det någon vattenfylld ´blåsa baradå trodde dom eller? Men domlåter det vara nu fram till förlossningen eller?
       jisses vad jjag fick lite babysug nu. Gubben vill inte....Kan du förstå att du ska föda igen helt underbart,finns inget häftigare,vackrare och alldeles underbart! Är du  nervös eller under samma spår som mig ;)

ang att jobba på fritiden så är det ju mest helger eller ngn kväll det blir så det blir ju inte så extremt. Slutar ju 17 och sen är det hem och greja lite och få barnen i säng.
      Manförsöker tänjatiden såmycket det bara går men ändå så ärden samma....livet för småbarnsföräldrar ....
    5. Maddisen80
      Visa endast
      Ons 27 jul 2011 22:06
      Mayasmamma skrev 2011-07-27 09:34:49 följande:
      Maddisen80 skrev 2011-07-26 20:51:56 följande:

Hej!  skönt att höra att du kämpar på det är demsom vinner i längden! Kraaam

jag träffade en underbar på ssk på psyk igår
    6. TreSmåHjärtan
      Visa endast
      Tors 28 jul 2011 13:36
      Mayasmamma skrev 2011-07-27 09:47:12 följande:
      TreSmåHjärtan skrev 2011-07-26 21:28:01 följande:

Naaaaw dåär det verkligen en pöjk.-) Sann lycka!! Har ni funderat på något namn?
      Hade en 3 månaders här på besök igår, han var såååå sööööt!! Måste erkänna att jag blev enormt bebissugen, men sen när jag ser maya och amira hur de lever vilt här hemma så ångrar jag mig genast. hihi..kanske sladdis ist då. Blåsa på huvudet, är det någon vattenfylld ´blåsa baradå trodde dom eller? Men domlåter det vara nu fram till förlossningen eller?
       jisses vad jjag fick lite babysug nu. Gubben vill inte....Kan du förstå att du ska föda igen helt underbart,finns inget häftigare,vackrare och alldeles underbart! Är du  nervös eller under samma spår som mig ;)

ang att jobba på fritiden så är det ju mest helger eller ngn kväll det blir så det blir ju inte så extremt. Slutar ju 17 och sen är det hem och greja lite och få barnen i säng.
      Manförsöker tänjatiden såmycket det bara går men ändå så ärden samma....livet för småbarnsföräldrar ....

Den där blåsan är tydligen ganska vanlig och försvinner runt v 24. Grejen är den att i Uppsala län har dom hittat nån slags koppling mellan såna och fel i kromosompar 18. Därför får man göra ett extra UL hos en läkare. Men han såg absolut inget annat avvikande, så med största sannolikhet är det ingenting att oroa sig för. Alicia hade oxå en sån blåsa, plus prick på hjärtat, och hon föddes utan kromosomavvikelser. SÅ vi känner oss något tryggare den här gången, med tanke på att det nu endast var en blåsa och inget annat. I vissa landsting säger dom inte ens nåt till föräldrarna om dom hittar bara en sån här grej, för det anses som normalt.

Jag har inte tänkt jättemycket på förlossningen. Jag vet att den gör sjukt ont och att det kan gå fort.. Alicia kom med en väldig fart. Vi hann va inne på förlossningen ca 40 minuter innan hon kom ut... Hade jag nonchalerat värkarna lite till hade hon typ kommit i bilen!! Resvägen till sjukhuset är ungefär 45 minuter, så vi lär åka in så fort värkarna sätter igång känns det som! ;)

Mena mer om du inte vill jobba med naglar och hår istället för ditt vanliga jobb?Glad Eller det kanske inte är bra pengar i det yrket, svårt att få jobb o s v? 

Men bara allt funkar så är det ju bara att köra på som du gör.
      Emma 28 september 2007, Alicia 1 juni 2009
    7. Mayasmamma
      Visa endast
      Fre 5 aug 2011 00:24

Skönt att ni slipper oroa er man blir ju så stressad och utmattad, räcker med att vara gravid
      Om Alicia hade det så är det väl bara en syskongrej dom har för sig
      Så länge alla är friska så är det bra! Blir riktigt sugen jagmed nu ju.....

semestern slutarsnart,jobba på måndag! INGE VIDARE PENGAR I NAGLAR OCH SÅNT OPM MAN INTE HAR EN BRED KUNDKRETS OCH SALONG, JAG gör ju hemma.
      Ops såg u att jag kommit åt capslock,får vara så-....

Nattinatt

8. TreSmåHjärtan
      Visa endast
      Lör 15 okt 2011 22:48
      Hej hej!

Vår Casper tittade ut 23 september, på BF+4. 3870 gram, 51 cm. Den här förlossningen gick inte så fort som Alicias. Så man blev lite lurad kändes det som. Vi åkte in till förlossningen när värkarna kändes som dom gjorde när Alicias förlossning satte igång. Och då gick ju allt FORT! Så man va ju lite nervös nu. Men den här gången va det som att värkarna höll sig på samma nivå i många timmar, för när vi kom in va jag bara öppen 2-3 cm!! (va öppen 7 cm när vi kom in med Alicia)  Jag blev skitlack och ville typ bara åka hem å skita i allt. HAHA. Men på nån timme ökade värkarna i styrka och 6 timmar efter att vi kommit in till förlossningen är Casper född. Så det va ju helt ok. Men satan va ont det gjorde!! Mycket va nog just det att det tog sån tid. När jag va öppen typ 6 cm hade jag så ont att jag trodde jag skulle dö. Och så stannade jag vid 6-7 cm väldigt länge (eller länge om man jämför med förra förlossningen iaf). Jag hann få ryggbedövning den här gången, så det va skönt att få vila nån timme innan det va dags att börja krysta. Gick inte sönder nånting och kroppen kändes nästan som vanligt bara nåt dygn efteråt.

Tjejerna är sååå stolta över sin lillebror, speciellt Emma är som en "mini-mamma" till honom.Glad 

Det är fullt ös här hela dagarna! Tjejerna bråkar väldigt mycket med varandra, så man kan inte sitta i lugn å ro å mysa med Casper när dom är hemma. Sova får man inte heller göra så mycket. När tjejerna somnat på kvällen är Casper som mest vaken och håller igång hela kvällen. Sen äter han ca var 3:e timme på natten. Dessutom vaknar Alicia några gånger varje natt och är ledsen. Och morgon brukar va vid kl 6-7 för henne. Men oj vad jag trivs med att vara 3-barnsmor! Nu känns familjen verkligen helt komplett!!  

Jag gick upp 19 kilo under graviditeten. Har gått ner 10 kg sen jag födde. Första veckan försvann 9 kg, men dom sista två veckorna har bara 1 ynkligt kilo försvunnit. Så nu får jag nog sluta äta godis varje kväll!! Och börja gå lite mer. För kilona SKA väck, och det så fort som möjligt!  

Hoppas allt är bra med er andra!!  
      Emma 28 september 2007, Alicia 1 juni 2009, Casper 23 september 2011
    9. Mayasmamma
      Visa endast
      Lör 3 dec 2011 09:31

STORT GRATTIIIIIISSSSSSSSS LP!

Vad roligt med tillskott och lyckan blir väl inte mindre precis av att det är det lilla manliga könet thihi! Nu är ju lilla Casper inte nyfödd längre hehe,hoppas att du godtar grattis i efterskott <3

Har inte varit inloggad,glömmer bor familjeliv när livet rullar på så mycket. Känns som att man inte har tid att se sig i spegeln ibland. Men det är väl så här livet ska vara
      FB är man ju inne på men familjeliv blir som sagt lidande...

Så berätta nu,hur är det med 3 barn? Casper är ju fortfarande liten men när han börjar gå och få lite egen vilja kanske 3 barnsfasen drar igång lol, min väninna har 3 pjkar,frågade henne om det var så mycket jobbigare med 3 än 2, det som var jobbigt är alla fotbolls matcher och aktiviteter som de ska på olika & samma dagar haha. Är själv sugen på en till men min minsta fyllde 2 i augusti och känner att hon måste få bli lite större.

Ang vikten så wow! Det är ju f** inte illa pinkat! Skönt att slippa förmycket vikt. Och ang förlossningen så har du precis bekräftat det för mig,jag borde fått ryggmärgsbedövning med maya,6 timmar tog förlossningen men värkarna var rena rama DÖDEN! min minsting gled ut på 2 timmar,värkarna känndes som mens värk

Saknat er här! Var är Miss Y??

Krampå dig MADDISEN <3

10. TreSmåHjärtan
      Visa endast
      Mån 5 dec 2011 09:43
      Öken blomman:

Tack tack. Klart du får gratta i efterskott!Flört

Ja nu har man ju fått känna på vardagen som 3barnsmor i 10,5 veckor. I början gick man typ på hormoner och allt funkade ganska bra. Sen va det nån liten "svacka" när allt va jättejobbigt. Det va väl när dom här hormonerna som håller en pigg hade gått ur kroppen och man skulle börja fungera i vardagen med sömnbrist å allt det där. Men nu har jag alltså kommit in i allt igen. Visst är det fullt upp heeela tiden, men det känns ändå sååå bra! Tjejerna bråkar visserligen så man blir galen ibland, men dom är gulliga med Casper. Alicia kan dock va lite för hårdhänt, så henne får man hålla koll på. Kan va lite frustrerande oxå när tjejerna bråkar när man sitter å ammar å inte kan göra så mycket... Men dom går på dagis 15 timmar i veckan, så lite egentid får jag med Casper. Då försöker jag att inte göra så mycket. Bara ta det lugnt.

Casper är en undebar bebis. Han skriker inte ofta, är väldigt nöjd med tillvaron och vaknar å äter ca var 3:e timme på natten. Han äter å somnar om direkt. Så det är väldigt skönt! Båda tjejerna har haft nätter som bebisar då dom skrikit å vägrat somna om. Så hoppas Casper fortsätter som han gör! Han får minifomdroppar, för annars blir han spänd å gnällig.

Jag har ca 6 kg kvar att gå ner nu. Jag har kommit igång å börjat springa nu me. Hoppas kunna dra igång med handbollen efter årsskiftet.  

Är allt bra med dig då?Glad  
    11. Mayasmamma
      Visa endast
      Tis 6 dec 2011 22:55
      Oj då,hade skrivit ett långt svar men ser nu att det ej kommit in,måste ha blivit något fel...

LP

Vad skönt med vikten! Så jobbig om man har för mycket...jag gick upp mycket med Maya men inte med min minsta som tur var. De sista kilona tycker jag är de segaste,de försvinner men det tar lite tid.

Det är väl en riktigt rolig "grej" att få ett syskon som dessutom är bror,ännu roligare omman får hjälpa till också,mini mamma LOL
      Låter som att livet som tre barnsmor är som det ska,alldeles underbart,skrikigt,stressigt och mysgt precis som det är med 2 barn haha
      Känner du  dig färdig eller vill du ha fler?
      Kan tänka mig att din man iaf blev mykt lycklig över det senaste tillskottet thihi

Jag är sugen men inte tillräckligt för att skaffa nu,behöver mer tid.

Livet rullar på. Har 15 timmar då jag blivit arbetslös igen. Butiken ville att jag skulle jobba kvällar & helger nu under vintersäsongen. Det fungerar inte för mig/oss.
      Vill inte att barnen ska växa upp med 2 st heltidsarbetande föräldrar som dessutom arbetar kvällar och helger båda två. Kändes som att vi fick prioritera det som var viktigast BARNEN <3
      Vill ju inte missa så mycket i barnens liv. Nog när man arbetade heltid och såg barnen 1 timma drygt efter dagis som endast var att äta,ta på pyjamas sedan bums i säng,sedan arbeta helger på det.....det var inget för oss.
      Även om vi hade velat ha det så hade det inte fungerat för vi´har svårt att få barnvakt.

För övrigt är det väl rullande schema,mykt inför jul.

Vad händer hos er?

Är det bara du och jag kvar här? Vart är maddisen och miss Y? Det var längesedan nu .
      MISS Y vad händer med dig? Hur är familjelivet? Uppdate me plz
    12. TreSmåHjärtan
      Visa endast
      Ons 7 dec 2011 22:06
      Jag tycker jag gick upp mycket. Kände mig som en vandrande valross. Samlade vätska och hade ont oxå... Jag hoppas att dom här kilona jag har kvar kommer försvinna snart, men det går verkligen segt. Jag orkar inte ta tag i maten och så nu... Jag äter väl egentligen inte för mycket mat, det är chokladen som gör att vikten mer eller mindre står stilla nu tror jag.

Vi hade blivit lika glada om det hade blivit en tjej.Glad Könet spelar ingen roll för oss. Det viktiga är att bebisen mår bra.Glad

Jag tror att vi är färdiga med barn nu. Man ska väl aldrig säga aldrig, men jag vill verkligen inte gå igenom en till graviditet och en till förlossning. Sen ska man ju ha tid för dom barnen man har. Så om det inte blir en "hoppsan" så blir det nog inge mer här.

Jag känner som dig med jobb; man vill inte bara jobba och inte hinna träffa barnen. Därför har jag bara jobbat 75% efter jag fick tjejerna. Den här gången hoppas jag hitta nytt jobb när det är dags att börja jobba igen, så jag slipper pendla. Känns inge kul att resa bort massa tid man kan spendera med sina barn istället.     

Här rullar allt på. Vardagsbestyr och sånt. Inget speciellt som händer just nu...

Jag undrar oxå vart dom andra är... Skulle va kul med en liten update från dom!     

Hur går det med träning och vikt då? (Det är ju det den här tråden egentligen handlar om!Flört)  
    13. Mayasmamma
      Visa endast
      Tors 8 dec 2011 10:43
      Självklart är det ju viktigast att barnet mår bra & då spelar ju könet ej ngn roll. Lyckan är ju desamma <3
      Menade bara att det blev ett litet extra glädjefnatt när ni har båda kön nu ;-.)

Ang kilon så tycker jag inte att du verkade gått upp så mycket,vattnet och brösten väger väl en del LOL.
      De försvinner nog snart,men man blir så himlans gottesugen när man ammar,svårt att motstå.

Träning träning träning,vad hände med den.....* kliar mig i huvudet
      Började träna pass på gymmet och köpte sedan ett träningskort. Nu blev min man sjuk och jag kommer inte ifrån så jag kan träna. Maya hatar barnpassningsrummet och vägrar vara där,hon har bara låst sig föratt vara där och under tiden de är på dagis finns det inga pass att ta. Att gymma är inget för mig,kan ju inte ens maskinerna hehe. Hade dock säkert gjort det om jag bara lagt manken till och lärt mig funktionen på dem. Men som sagt,just nu finns det helt enkelt inget utrymme för det.
      Men om det i framtiden finns luckor för träning kommer jag att sätta igång direkt.
      Såg förresten att de hade mamma med barn träning på dagen, önskar dock att jag vetat det när barnen var bebisar,de var från 0 till 12 månader. Hade varit kul att pröva på.

Nu ska jag iväg till apoteket, min mista har inte gjort nr 2 på flera dagar,har testat päron och hela 6 st russin askar!! Inget verkar fungera och nu måste hon få ut det! Stackarn har ont i magen nu.....
    14. TreSmåHjärtan
      Visa endast
      Fre 23 dec 2011 00:08
      TomteGOD JUL PÅ ER TJEJER!!Tomte
    15. Mayasmamma
      Visa endast
      Tors 29 dec 2011 09:55
      God fortsättning pådet nya året! Hoppas att julen varit härlig! Kraam
    16. mijjan
      Visa endast
      Sön 1 jan 11:56
      Ja... Vågen visade mer än jag trodde... Nu är det dags. Skrev in mig på Viktklubb innan jul och gissa hur bra det har gått sen dess ;) Vissa dagar bra men julafton och nyårsafton är väl två svarta hål ;) Men nu så ska 20 kilo bort är det tänkt till sommarn. Skulle de bara bli tio innan det är färdigt vore det väl inte så illa heller. :) Så, hej allihopa :)
    1. «
    2. ‹
    3. 40
    4. 41
    5. 42
    6. 43
    7. 44
    8. 45
    9. 46
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Du är inte inloggad, du måste vara inloggad för att svara på inlägg eller starta trådar!

Logga in här!
Laddar...
Du har loggat in med Facebook Connect,
för att gå vidare måste du välja ett användarnamn.
Användarnamn
Hämta min profilbild
Fortsätt
Logga in för att starta trådar eller skriva inlägg i forumet.
Logga in snabbt och anonymt
med ditt Facebook-konto
eller
E-post:
Lösenord:
Logga in automatiskt på denna dator
Logga in
Glömt ditt lösenord?
Bli medlem »

Innehåll

Vi rekommenderar

Testfakta Bästa och sämsta blöjorna.

Min förlossning Allt om andras förlossningar.

Hon får platt mage Följ GrönaDruvans mag-kamp

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Carmen och Magnus är BVC-sköterskor på Lillugglans BVC. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorskorna Jenny och Aleksandra har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

FörlossningsrädslaStäll din fråga

Rädd att föda? Fråga specialist på Ekens barnmorskemottagning.

Missa inte ANNONS

Vinn lyxdag

Vinn lyxdag med två väninnor och låt Åhléns Personal Shopper lösa era problem med sommarens look.Få outfits för totalt 10 000 KR.

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
    • Medlemstrådar
      • Senaste inläggen
      • Allmänna
        • Anonym
        • Blandat
        • Hobby
        • Nöje
        • Orter/Områden
        • Religion
        • Samhälle
        • Släktforskning
        • Vikt & Hälsa
      • Föräldrar
        • 2003
        • 2004
        • 2005
        • 2006
        • 2007
        • 2008
        • 2009
        • 2010
        • 2011
        • 2012
        • Barn med speciella behov
        • Blandat
        • Ort/Område
        • Skolbarn
        • Småbarn
        • Tvillingföräldrar
      • Föräldrar med funktionsnedsättning
      • Planerar barn
        • BIM-listor
        • Blandat
        • Ort/Område
        • Svårt att få barn
        • Äggdonation
      • Väntar barn
        • BF - April
        • BF - Augusti
        • BF - December
        • BF - Februari
        • BF - Januari
        • BF - Juli
        • BF - Juni
        • BF - Maj
        • BF - Mars
        • BF - November
        • BF - Oktober
        • BF - September
        • Blandat
        • Grav.komplikationer
        • IVF
        • Orter/Områden
        • Tvillingar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • 15 år - Får inte ha en pojkvän för mina föräldrar
    • Orimlig begäran eller är jag en surkärring?
    • Men ursäkta för att jag troligtvis ligger på bb när ditt barn ska döpas...
    • Varför skall jag vara försörjningsskyldig för min sambo?!
    • Varför säger tjejer "Min sambo"?
    • Att göra någon arvlös
    • Inte bjuden på möhippa, besviken och ledsen
  • Mest lästa bloggarna
    • Mina diktkort
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Från cup till dl
    • Anna's blogg
    • Husmorstips
  • Mest sedda klippen
    • Time flies 1 1 Wiwa

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2012 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm