Vad roligt att så många anslutit sig. När jag letade trådar med "nybörjare" hittade jag inga utan bara för folk som försökt ett antal ggr innan. Många av er verkar ju ha försökt länge och förstår att det måste vara oerhört påfrestande. Vi sökte redan efter bara två månaders försök efter som båda har riskfaktorer ( pungbråck, äggledarinflammationer, cystor och cancer) så det var lika bra att kolla direkt. Tur att vi gjorde det då det visade sig att jag har helt stopp i bägge äggledarna. Efter det beskedet gick det jättefort; tester inom 3 v och 6 v efter att remissen gått till Linköping fick vi en återbudstid och fick köra igång med sprayandet vid första bästa tillfälle.
I Östergötland har vi 2 försök. Jag känner att det är oerhört pressande att veta att efter två ev. misslyckade försök kan det kosta 25800 kr!
Hur öppna har ni andra varit med att ni ska göra IVF? Vi har valt att bara berätta det för föräldrar och syskon, men inte för vänner. De rekommenderade att man åtminstone berättade för de närmsta för att slippa bära allt själva, och jag kan nog erkänna att det kändes betydligt bättre när våra familjer fick redan på situationen.